سوختن atemga16u2

8 ماه قبل
62 بازدید

0

سلام 

من به دلایلی کابلی که به اردوینو وصل میشد رو از وسط بریدم که 4 تا سیم توش بود

و بعد دوباره وصل کردم 

و کار میکرد

اما با یه اداپتور 9 ولتی 1 امپری به اون دو سیم(  + و -  ) کابل ولتاژ وارد کردم و متاسفانه به اون دوسیم دیگه هم خورد بعد یک چراغ tx و tr روشن شد بعد که اداپتور رو در اوردم و بعد توباره کابل رو به اون یکی قسمت خودکابل وصل کردم اما الان اردوینو روشن میشه اما دیگه برنامه نویسی نمیشه مدلش هم r3 هست من قبلا این سوال رو پرسیدم گفتن که به احتمال زیاد atemga16u2 اردوینو من سوخته و من یک اردوینو r3 دیگه دارم میخواستم بدونم میشه از طریق اون اردوینو سالم این خرابه رو برنامه نویسی کنم ؟ چطوری ؟

و اگر نمیشه تنها راه خریدن atemga16u2 و پروگرام کردنشه ؟ و ممکنه که اصلا نسوخته باشه ؟  ( بعد از وصل کردن یک بوی سوختگی و دود هم اومد اما نفهمیدم از کجا دود بلند شد چون سریع قعطش کردم )

 

نمیشه با atemga16u2 اون اردوینو سالمی که دارم این رو برنامه نویسی کنم ؟ 


ممنون

13 شهریور 02 در 10:24
امیرعباس موسوی
15

منظور شما از سوختن چیه؟ اگر سخت افزاری سوخته که کاری نمیشه کرد به غیر از تعویض قطعه. اگر نرم افزاری مشکل پیدا کرده باشه، ممکنه با آپلود کردن بوت لودر مشکل حل بشه.  – مجید مرآتی 02-06-13 در 11:00

سلام سوال رو ویرایش کردم  – امیرعباس موسوی 02-06-13 در 11:44

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام.

اگر عین همین برد را دارید، آی سی Atmega328 (چیپ اصلی) را می توانید از برد خراب برداشته و بر روی برد سالم قرار دهید و با آن پروگرامش کنید. سپس می توانید آن را به برد خراب باز گردانید و از آن استفاده کنید. ( البته در صورتی که نیازی به ارتباط سریال در کدی که نوشتید، نداشته باشید).

همچنین با استفاده از فایل example به نام ArduinoISP نیز می توانید برد خراب را با استفاده از برد سام پروگرام کنید.

برای اینکار از این راهنما کمک بگیرید.

اما در صورتی که نیاز به ارتباط سریال دارید، باید میکروی Atmega16 را تعویض کنید. سپس firmware آن را از طریق پایه های ISP که دقیقاً در کنارش است، بر روی آن بریزید.

13 شهریور 02 در 12:52
مجید مرآتی
579

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400