ساخت مانکن پزشکی مجهز به سنسور تشخیص سوزن

8 ماه قبل
85 بازدید

0

سلام و وقت بخیر.

من قصد دارم مانکن پزشکی طراحی کنم که داخلش یک سنسور حساس به سوزن باشه. به صورتی که سنسور داخل مانکن قرار بگیره و وقتی سوزن به سنسور برخورد بکنه، آلارم یا صدا بده و به صورت فیدبک دانشجو متوجه بشه که در جای اشتباهی سوزن رو فرو کرده. ایا شرکت شما همچین سنسوری داره؟ و اگر داره ممنون میشم قیمت رو بفرمایید. 

 من کمی عجله دارم متشکر میشم اگر  سریع پاسخ بدین.

19 شهریور 02 در 08:32
pariya Mohammadyari
1

ماده ای به نام فوم یا اسفنج رسانا در بازار موجود است.با قراردادن یک لایه عایق بین دو لایه از این فوم می توانید سنسور مورد نظر با ابعاد مختلف و حتی چندین منطقه مختلف بسازید و مقاومت بین دو لایه را اندازه گیری کنید.با فرو رفتن سوزن مقدار رسانایی بین لایه ها بیشتر خواهد شد.  – بابک حسن پور 02-07-12 در 02:16

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام.

متاسفانه برای این کاربرد، سنسور آماده ای نداریم.

اگر بتوانید در سوزن تغییراتی را ایجاد بکنید، detect کردن آن راحتتر می شود. مثلا اگر بتوانید خاصیت مغناطیسی به سوزن خود بدهید، می توانید با استفاده از سنسورهای اثر هال که در سایت فروشگاه موجود است آن را detect کنید. 

شرط استفاده از این روش آن است که سوزن شما از مواد فرومغناطیس باشد و به آهنربا بچسبد. در این صورت، می توانید با چسباندن یک عدد آهنربای نئودمیوم به پشت سوزن، به سوزن خود خاصیت مغناطیسی بدهید. با نزدیک شدن سوزن آهنربای شما به سنسور اثر هال، خروجی سنسور تغییر پیدا می کند که باید این تغییر را با استفاده از بردهای میکروکنترلر تشخیص دهید.

راه های دیگر نیز ممکن است وجود داشته باشد. اما شاید ساده ترین روش، همین باشد

 

19 شهریور 02 در 09:16
مجید مرآتی
579

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400