عدم ارسال شدن پیامک توسط sim800

7 ماه قبل
95 بازدید

1

سلام
من یه پیام میخوام ارسال کنم توسط ماژول sim800 ماژول به شبکه متصل هست دریافت پیامک و تماس موردی نداره و انجام میشه شماره مرکز پیام درسته 
حتی چندین پیام با همین دستورها قبلا ارسال کردم به یکباره ماژول دیگه پیام ارسال نمیکنه و توی مرحله ارسال ماژول انگار هنگ میکنه ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن

 

15 مهر 02 در 06:29
گرشاسب محمدی
11

افزودن دیدگاه

2 پاسخ ثبت شده است
0

سلام. اولین احتمال و مورد خیلی مهم، تأمین تغذیه مناسب ماژول sim800 است و با توجه به اینکه ماژول  شما در مرحله ارسال هنگ میکنه ممکنه مربوط به تغذیه باشه . چون ماژول در هنگام ارتباط با شبکه بصورت لحظه ای حدود 2 آمپر جریان میکشه. پس منبع تغذیه رو حتما چک کنید ضمناً بهتره یک خازن مثلا 1000 میکرو فاراد با پایه های تغذیه ماژول موازی کنید.

اگر تغذیه مدارتون مشکلی نداره ممکنه مشکل در کدنویسی باشه. بر اساس تجربه شخصیم به دو مورد برخوردم که راه حلش رو پیدا کردم.

- یکی اینکه اگر از کتابخانه های آماده SIM800 استفاده می کنید، گاهی ممکنه به این مشکل برخورد کنید. من خیلی از کتابخانه های شناخته شده رو امتحان کردم. نهایتاً دیدم بهترین نتیجه با  کمترین خطای ممکن، از طریق AT Command  بدست میاد و به راحتی میشه خطا ها رو دیباگ کرد. همچنین فانکشن های مورد نیازتون رو خودتون میتونید بنویسید که کنترل کاملی بر اون دارید و در نتیجه کد سبک تری هم  خواهید داشت.

- به نظرم مهمترین نکته در کار با AT Command ها این است که بین یک دستور و  دستور بعدی حتماً کمی تأخیر باید گذاشت تا پاسخ درست و کامل از شبکه دریافت بشه. در نتیجه

این مسأله خیلی مهمه: زمان پاسخگویی هر دستور در شبکه متفاوته که تحت عنوان Max Response Time شناخته میشه و از چند میلی ثانیه تا چند ثانیه میتونه متغیر باشه و با مراجعه فایل زیر ، این عدد رو برای هر Command پیدا کرده به صورت مجزا در نظر گرفت.

SIM800 Series_AT Command Manual_V1.09

15 مهر 02 در 09:17
حسین میرزاپور
111

من از at command استفاده میکنم خازن هم گذاشتم و مشکل تغذیه به نظر نمیاد چون توی تماس دستگاه ریست نمیشه و دستورات همون دستورات قبل هست تغییر به وجود نیامده توی دستورات فقط به صورت یک باره فقط ارسال ندارم درایفت دارم و پیام کامل خوانده میشه  – گرشاسب محمدی 02-07-15 در 01:51

و بعد از دستور تاخیر 500 میلی ثانیه ای هم گذاشتم  – گرشاسب محمدی 02-07-15 در 01:52

افزودن دیدگاه

0

با سلام

در تمامی ماژول های GSM بیشترین مصرف جریان به ترتیب:

ارسال پیام > تماس گرفتن > رجیستر در شبکه > دسترسی اینترنت

می باشد.

در نتیجه احتمالا مشکل شما تغذیه می باشد.

طبق تجربه شخصی بنده اضافه کردن خازن در تغذیه جواب حل مشکل نمی باشد.

(زیر اسیلوسکوپ بررسی کنید اضافه کردن خازن بیشتر مواقع باعث ایجاد ریپل ولتاژ و بدتر شدن شرایط می شود)

پیشنهاد بنده به همگان استفاده از یک باتری لیتومی (مهم نیست چه ظرفیتی (حداقل 300mA در سری های لیتوم پلیمر و حداقل 500mA در سری لیتیوم آیون) می باشد که به جای خازن ها قرار بدهید و بسیار بهتر برای شما عمل میکند (توجه داشته باشید یک عدد خازن در حد 10uF تا 100uF نیز باشد در کنار این باتری مناسب می باشد.

برای تغذیه نیز می توانید از شارژر های باتری لیتومی TP4056 یا انواع رگوراتور های کاهنده که بتوانید بر روی 4.1 تنظیم کنید می توانید استفاده کنید.

برای تست ماژول های GSM هم سعی کنید از ماژول های USB-TTL استفاده کنید تا دستور ها را به صورت مستقیم به ماژول بدهید تا بررسی کنید در هر شرایط چه چیزی به شما میدهد.

در صورتی که ماژول USB-TTL ندارید می توانید از انواع برد های ESP یا آردوینو که دارای CH340 یا CP2102 یا FTDI (سری R3 این امکان را ندارند) هستند استفاده کنید و برد را در حالت ریست قرار بدهید (یعنی پایه RST را به GND وصل کنید) و از این برد ها به عنوان USB-TTL استفاده کنید تا تست های خود را بگیرید.

در صورتی که از سری R3 دارید فقط می توانید از برنامه SoftwareSerial استفاده کنید تا میکرو شما به عنوان واسط قرار بگیرید.

16 مهر 02 در 11:24
محمد دمیرچی
3730

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400