استفاده از موبایل‏ های قدیمی به عنوان صفحه نمایش برای نشان دادن داده ها و تعامل دوطرفه با آردوینو

6 ماه قبل
131 بازدید

0

سلام وقت بخیر 

آیا روش خوبی برای استفاده از موبایل هایی که دیگه استفاده نمی کنیم به عنوان صفحه نمایش برای نشان دادن داده ها مثل درجه حرارت، رطوبت هوا و سایر اطلاعات در آردوینو وجود داره؟ 

خودم از با استفاده از امکان WIFI در ESP این کار رو انجام دادم و در قالب وب پیج اطلاعات رو نمایش میدم. همچنین از برنامه های ارتباط بلوتوث هم استفاده کردم. البته WIFI رو ترجیح میدم چون گرافیکش در اختیار خودم هست و میشه طراحی های خلاقانه ای کرد.

اما با چه روش های دیگه میشه این کار رو انجام داد؟

- مثلا اگر با ارتباط سریال و از طریق کابل USB بخوام این کار رو انجام بدهم منابعی میتونید معرفی کنید؟ 

- وی اینکه منابعی در مورد تعامل دوطرفه با موبایل و میکرو در همین موارد فوق که توضیح دادم میشناسید که معرفی کنید؟

متشکرم

06 آبان 02 در 04:58
حسین میرزاپور
111

با سلام، شما میخواهید نمایشگر بیسیم درست کنید؟؟  – محمد دمیرچی 02-08-06 در 06:40

عملا بله، حالت بیسیم را با WiFi برد esp و نمایش داده ها در browser تجربه کردم . می‌خواهم ببینم راهکارهای ساده تر و مستقل تری وجود دارد یا خیر مثلا ارتباط سریال از طریق پورت usb موبایل و نمایش تصویر یا اطلاعات در صفحه موبایل. اما ارتباط بیسیم هم باشه هم خوبه  – حسین میرزاپور 02-08-06 در 08:52

الان شما میخواهید داده های روی ESP رو به روی صفحه موبایل انتقال بدید. و از روش مرورگر نمیخواهید استفاده کنید. متوجه منظور شما شدم؟  – محمد دمیرچی 02-08-07 در 05:44

بله همینطوره  – حسین میرزاپور 02-08-07 در 06:23

افزودن دیدگاه

2 پاسخ ثبت شده است
1

با سلام

با توجه به شرایطی که توصیف کردید.

در مرحله اول چون شما میخواهید از طریق ESP دیتا را به گوشی انتقال بدهید روش های WiFi را که خودتان بلد هستید.

علاوه بر آن می توانید از روش بلوتوث نیز استفاده کنید و به صورت سریالی دیتا رو دریافت کنید.

در صورتی که میخواهید با سیم دیتا را دریافت کنید تنها می توانید از روش سریال USB روی برد استفاده کنید. که این روش نیازمند چند نکته می باشد.
مورد اول این می باشد که گوشی شما OTG را ساپورت کند
مورد دوم ساپورت کردن درایور USB-TTL ای که بر روی برد ESP وجود دارد را ساپورت کند. تا جایی که اطلاع دارم سری CP2102 را ساپورت میکنند.

در تمامی این مراحل به جز WiFi که میتوانید تحت وب اجرا کنید، نیاز دارید یک برنامه اختصاصی برای نمایش اطلاعات بنویسید.

البته در زمینه تست و بررسی می توانید از برنامه  Roboremo استفاده کنید. (این برنامه تمامی روش های ارتباطی را پشتیبانی میکند.

در صورتی که باز جایی سوالی بود بفرمایید بیشتر توضیح بدم.

08 آبان 02 در 05:27
محمد دمیرچی
3680

سلام . ممنونم جناب دمیرچی. اگر ممکنه منابعی جهت برنامه نویسی برای اندروید معرفی بفرمایید تا استفاده کنم . من با ++C و #C همچنین برنامه نویسی برای وب هم آشنا هستم. متشکرم.  – حسین میرزاپور 02-08-08 در 06:16

افزودن دیدگاه

1

برای برنامه نویسی سمت اندروید این 3 روش را میشناسم

  1. Android Studio  به زبان های  Java, Kotlin, JavaScript, C++ برنامه نویسی می شود.
  2. React Native به زبان های  JavaScript, Java, Python, C++, Objective-C برنامه نویسی می شود (تمامی پلتفورم ها را پوشش میدهد.
  3. Adobe Animate به زبان Action Script ,JavaScript برنامه نویسی می شود.(این روش منسوخ شده است اما سادگی کار دارد و محیط گرافیکی پسندی را نیز ایجاد می کند. هم چنین مانند React Native مولتی پلتفورم می باشد)

جز این روش ها یکسری سایت هستند تا حد زیادی بدون برنامه نویسی می توانید از آنها برای ساخت نرم‌افزار استفاده کنید. البته نمیدانم که این که سریال پورت را ساپورت میکنند یا خیر را اطلاع ندارم.

پیشنهاد میکنم از برنامه roboremo ابتدا استفاده کنید و بررسی کنید این سیستم شدنی می باشد یا خیر ، اوکی بود بقیه مسیر را پیش بروید.

09 آبان 02 در 05:22
محمد دمیرچی
3680

خیلی ممنون از راهنمایی خوبتون. نمیدونستم با Adobe animate هم میشه چون قبلا در اپلیکیشن های تحت ویندوز ازش استفاده می کردم و با fscomman میشد باهاش کار کرد. الان که فرمودید حتما در اندروید تستش می کنم.  – حسین میرزاپور 02-08-09 در 11:54

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400