رفع نویز و افزودن خازن به آمپلی فایر

6 ماه قبل
220 بازدید

0

سلام وقت بخیر .

ماژول https://thecaferobot.com/store/100w-xh-m510-amplifier-module رو دارم توی کامنت های همین صفحه یکی نوشته ده تا خازن 3300 رو به برد اضافه کرده و مشکل بیسش رفع شده . چطور میشه اینکارو کرد ؟ ( کجاش خازن رو اضافه کنم پاور سوئیچینگم روی 28 ولت تنظیمه ) و اینکه بهترین مدل خازنی که میشه براش گذاشت چی هست ؟ همچنین این آمپلی فایر میکروسوئیچ داره که db خروجی رو افزایش میده وقتی تغییرش میدم نویز خیلی زیادی توی بلندگو میاد فرقی نمیکنه روی حالت حداکثر بزارم یا حداقل فقط وقتی کاملا خاموش نباشه میکروسوئیچ نویز بوجود میاد . لطفا راهنمایی کنید تشکر .

10 آبان 02 در 06:56
msmdi
15

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
1

با سلام.

در صورتی که قصد اضافه کردن خازن دارید، مجبور هستید این کار را با سیم انجام دهید.

اینکه این کاربر، خازن ها را به چه منظور وصل کرده و به کجای مدار وصل کرده مشخص نیست.

اما برای اینکه بلندگوی بیس شما صدای بم تری را تولید کند، یک خازن (نه با ظرفیت خیلی بالا) را به صورت سری به آن وصل کنید. ظرفیت این خازن بستگی به نیاز شما دارد و باید خودتان تست بگیرید. می توانید چند عدد خازن 33 یا 100 میکروفاراد تهیه کنید و یکی یکی به سیستم اضافه کنید.

خازنهای مناسب اینکار را می توانید در لینک زیر پیدا کنید.

https://silmic.ir/product-category/%d8%ae%d8%a7%d8%b2%d9%86/audio/

ممکن است در صورتی که سیم برق ورودی شما ضعیف باشد یا طول کابل بلند باشد، در هنگام بیس زدن جریان زیادی از کابل بکشد و باعث افت ولتاژ روی ماژول آمپلی فایر شود. برای رفع آن، می توانید خازنها را به صورت موازی با ورودی برق ماژول وصل کنید. افزایش بیش از حد ظرفیت خازنها باعث بروز نویز میشود. همچنین مقدار کم آن نیز مشکل را رفع نمی کند. بهترین کار این است که هم کابل برق ورودی را ضخیم تر کنید. هم خازن در ورودی ماژول قرار دهید. در این صورت، ظرفیت مثلا 33 میلی فاراد می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

بهتر است، بین منبع تغذیه و سر مثبت خازن، مقاومت NTC مناسب (مثلا 5 عدد NTC 4 آمپری) قرار دهید تا جلوی جریانکشی ناگهانی خازنها را بگیرد.(اگر آمپلی به صورت دائم به برق وصل باشد، این کار واجب نیست)

 اگر کیفیت صدای خروجی برای شما خیلی اهمیت دارد، از لینک زیر، خازن های با برند معتبر مثل rubycon یا nichicon را انتخاب کنید.

https://silmic.ir/product-category/%d8%ae%d8%a7%d8%b2%d9%86/%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa/

 

اما اینکه تغییر حالت میکروسوئیچ باعث افزایش نویز می شود، دلیلش می تواند نویز دار بودن سیگنال صوتی ورودی باشد. ممکن است کیفیت برق تغذیه هم روی صدا نویز بندازد. برای از بین بردن نویز روی سیگنال صوتی، از کابل شیلد دار استفاده کنید و شیلد را به GND تغذیه وصل کنید. برای از بین بردن نویز تغذیه هم افزدون خازن به دو سر برق ورودی ماژول می تواند به شما کمک کند.

10 آبان 02 در 08:18
مجید مرآتی
579

تشکر خیلی ممنون . یه سوال دیگه هم داشتم اینکه منفی خروجی اسپیکر ها رو اگر به منفی منبع تغذیه وصل کنم چی میشه  – msmdi 02-08-10 در 05:16

ممکن است به آمپلی فایر شما آسیب وارد کند. اگر هم آسیبی نزند، به احتمال خیلی زیاد، صدای شما ضعیفتر میشه و یا کلا صدا قطع میشه.  – مجید مرآتی 02-08-13 در 07:14

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400