راه اندازی شیلد نمایشگرTFT 2.4 اینچی با raspberry pi pico و بردهای esp

3 ماه قبل
50 بازدید

0

سلام وقت بخیر.

من یک عدد شیلد نمایشگر tft 2.4 اینچی آردوینو دارم 

https://thecaferobot.com/store/lcd-tft-arduino

سوال اول: چطور میتونم این شیلد رو با raspberry pi pico  و همچنین بوردهای esp راه اندازی کنم. آموزش سایر نمایشگر های tft براز این روردها رو پیدا کردم ولی میخوام مشخصا همین شیلد آردوینو مگا و uno رو با رزپری پای پیکو و بوردهای esp  راه اندازی کنم.

پایه های شیلد رو با بردهایی که نام بردم میخوام تطبیق بدم و تصاویر رو با اون بردها نمایش بدم.

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. 

سوال دوم:  آیا امکان تغییر نور بکلایت به صورت نرم افزاری یا سخت افزاری در این شیلد وجود داره؟

29 بهمن 02 در 09:19
حسین میرزاپور
111

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
1

با سلام.

این کار را با کتابخانه TFT-eSPI  می توانید انجام دهید. این کتابخانه، برای ESP32، STM32 و رزبری پای پیکو بهینه سازی شده است و با سرعت بسیار خوبی در این میکروکنترلرها کار می کند.

پس از دانلود و نصب این کتابخانه در نرم افزار آردوینو، وارد پوشه محل نگهداری کتابخانه ها در Documents->Arduino->libraries شده و پوشه TFT_eSPI را باز کرده و فایل User_setup.h را باز کنید.

تمام تنظیمات این کتابخانه، اعم ازمدل چیپ درایور ال سی دی، شماره پایه های برد توسعه متصل به ماژول نمایشگر و غیره، در این فایل انجام می شود. شما باید ابتدا تنظیمات این فایل را انجام دهید و سپس وارد نرم افزار آردوینو شده و یکی از مثال های ساده همین کتابخانه را بر روی میکروکنترلر مورد نظر آپلود کنید و تست بگیرید.

این کتابخانه با RP2040 (رزبری پای پیکو)، ESP32 و STM32 کاملاً سازگار است و تست شده است. 

برای راحتتر شدن انجام تنظیمات، می توانید در این فایل، عبارت Parallel را جستجو کنید. اتفاقاً قسمتی مخصوص برای تنظیم پایه های روی ESP32 متصل به این شیلد نمایشگر در نظر گرفته شده است.

30 بهمن 02 در 01:42
مجید مرآتی
579

سلام . ممنون از شما  – حسین میرزاپور 02-11-30 در 04:24

سلام مهندس . خیلی باهاش سر و کله زدم نتونستم انجامش بدم . آیا صفحه آب رو می‌شناسید مشخصا این کار رو انجام داده باشه یا نمونه کد آماده برای raspberry pi pico ارئه کرده باشه؟  – حسین میرزاپور 02-12-05 در 11:02

نه متاسفانه. چون این نمایشگر، یک شیلد آردوینو هستش، راهنمای اتصال آن به رزبری پای پیکو یا سایر بردهای توسعه میکروکنترلری رو سخت میشه پیدا کرد. بهتر است آموزش این شیلد را در سایت ما مطالعه کنید تا درکی از پایهای این شیلد پیدا کنید و سپس اقدام به اتصال آن به رزبری پای پیکو کنید. همچنین توصیه می کنم حتما آموزش اتصال ماژول های نمایشگر های موازی (پارالل) به آردوینو را در سایتهای مختلف مطالعه کنید.  – مجید مرآتی 02-12-07 در 06:01

ممنونم  – حسین میرزاپور 02-12-07 در 06:11

سلامت باشید  – مجید مرآتی 02-12-08 در 05:14

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400