ماژول برای راه اندازی 6 عدد موتور گریبکسی

2 ماه قبل
37 بازدید

0

۶ عدد موتور ۱۲ ولت گریبکسی ۱۰ دور در دقیقه میخام ماژول بذارم که بتونم هر یک موتور رو مجزا چپ و راست کنم این ماژول نمایشگر معمولی داشته باشه که با سوئچ کردن بدونم کدام موتور را انتخاب کنم منظور از نمایشگر از عدد ۱ الی ۶ هر بار انتخاب مثلا عدد ۳ بدونم موتور سه رو میتونم گردش به چپ یا راست هدایت کنم.

از دوستانی که میتونن کمک کنن تا ماژول معرفی کنن این ویژگی رو داشته باشه و اینکه برنامه نویسی ماژول هم انجام بدن ممنون میشم کمک کرده باشید.

14 اسفند 02 در 10:53
رضا آریامهر
1

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

در مورد موتور با توجه به صحبتی که کردیم نیاز دارید قدرت بالایی داشته باشن و دور پایین فرض میکنیم یک موتور 12 ولت 2 آمپر مد نظر شما باشد کفایت کار را می دهد.

از این رو درایور موتور L298 را به شما پیشنهاد میکنم که هر درایور موتور می تواند 2 عدد از موتور ها را درایو بکند. (آموزش راه‌اندازی این درایور نیز داخل سایت موجود می باشد.)

در مورد نمایشگر نیز استفاده از 7-segment پیشنهاد می شود. اما به دلیل اینکه به احتمال زیاد پایه کم خواهید آورد پیشنهاد میکنم از ماژول سون سگمنت 4 رقمی همراه با درایور TM1637 استفاده کنید.

درمورد میکروکنترلر که برای بیس این سیستم نیاز دارید. برای بررسی بهترین میکروکنترلر اول باید بررسی کنیم که چه تعداد پایه ای را میخواهید مصرف کنید.

در زمینه موتور ها در ساده ترین حالت 12 عدد پایه نیاز دارید یا می توانید پایه جهت همه موتور ها را با هم مشترک کنید و فقط پایه سرعت را به صورت مجزا وصل کنید که در این روش به 7 پایه نیاز پیدا خواهید کرد

در زمینه نمایشگر نیز 2 پایه مربوط به I2C نیاز خواهید داشت.

در زمینه دکمه نیز 1 دکمه برای انتخاب و 2 دکمه برای جهت چرخش نیاز دارید که برای این موضوع به حداقل 3 عدد پین نیاز پیدا خواهید کرد.

در نتیجه در حداقل حالت به 12 پین و در حداکثر حالت نیز به 17 پین نیاز خواهید داشت.

پس با این فرض ها حداقل شما نیاز به یک آردوینو UNO  (البته از آردوینو Nano نیز می توانید استفاده کنید) نیاز خواهید داشت که هر 2 حالت را می تواند با آن درایو بکنید.

از سوی دیگر شما می توانید از ESP32 نیز برای این کار استفاده کنید و به جای نمایشگر و دکمه ها از گوشی خود و قابلیت داشتن WIFi این میکرو استفاده کنید و به صورت بیسیم این سیستم را اجرا کنید.

برای آموزش زبان برنامه نویسی این میکروکنترلر ها می توانید به بخش آموزش های سایت مراجعه کنید.

 

14 اسفند 02 در 12:35
محمد دمیرچی
3680

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400