برنامه نویسی میکروکنترلر

19 روز قبل
21 بازدید

0

سوال اول آیا میتوان یک میکروکنترلر رو توسط یک میکروکنترلر دیگه برنامه نویسی کرد؟

و سوال دوم اینکه مثلا دو تا AVR با رابط I2C یا SPI به هم وصل شده اند روی AVR 2 یک مقداری مثلا 100 واحد ذخیره شده و به AVR 1 یک کلید متصل شده که وقتی فشرده میشود مثلا 30 واحد از روی AVR 2 کم کند و مقدار AVR 2 که برابر با 100 بود بشه 70

آیا همچین مدار یا کدی برای این پروژه هست؟!

اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

 

با تشکر

19 روز قبل
مجید احمدی
1

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

در مرحله اول همه میکرو کنترلر ها نسل خودشان را می توانند پروگرام کنند.

ولی باید در نظر داشته باشید که میکرو اول در حالت پروگرامر میکرو ها باید قرار بگیرد. برای مثال در آردوینو ها که از سری میکرو های AVR استفاده میشوند. بر روی یکی از آردوینو ها ما کد Arduino as ISP میریزیم و از آن به بعد این آردوینو می تواند سایز AVR ها را پروگرام کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به آموزش نصب و راه‌اندازی بوت لودر آردوینو روی میکروکنترلرهای AVR مراجعه کنید.

در مورد سؤال دوم شما، نیازی نیست که این متغیر را پروگرام کنید. کافی است یک پروتکل ارتباطی بین 2 میکرو ایجاد کنید با هدر های مشخص، شما می توانید از سریال یا I2C برای این موضوع استفاده کنید.

در روش سریال کافی است شما 2 عدد از پایه های میکرو های مورد نظر که سریال داشته باشند را بهم وصل کنید و برای مثال سمت ادمین (Master) مقدار Set:70 را ارسال کنید و در سمت گیرنده این سریال را بخوانید و درصورتی که مقدار ورودی با Set شروع میشد مقدار بعدش که 70 می باشد را گرفته و در متغیر مورد نظر شما قرار بدهد.

در روش I2C نیز باز هم مشابه این حالت می باشد و یکی از میکرو ها Master و دیگری Slave میشود. برای این مورد می توانید به آموزش ارتباط دو برد آردوینو با پروتکل ارتباطی I2C مراجعه کنید.

 
18 روز قبل
محمد دمیرچی
3670

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400