حافظه ESP32

14 روز قبل
30 بازدید

0

سلام

برای یک پروژه بزرگ نیاز به حافظه زیادی دارم.

مقدار ماکسیمم برای esp32 4MB من توی برنامه arduino ide 1310720 bytes هست.

آیا ماژولی هست که بتوان از آن به عنوان حافظه فلش استفاده کرد؟

یا راهی هست که بتوان از کارت SD برای ذخیره سازی استفاده کرد؟

14 روز قبل
عرفان پورامینایی
1

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
1

با سلام

در مرحله اول شما می توانید داخل گزینه های بخش Tools نرم‌افزار آردوینو نوع حافظه را بر روی Huge App قرار بدهید تا فضای بیشتری از 4 مگی که بر روی ESP وجود دارد را به شما بدهد.

اگر باز هم فضا کم آوردید می توانید از ESP هایی که فضای بیشتری دارند استفاده کنید و یا درصورت داشتن هویه هوای گرم و برداشتن کلاهک فلزی بر روی ESP و عوض کردن حافظه با مدل های فضا بیشتر مشکل خود را برطرف کنید (چیزی که به صورت دیفالت هویه شده است 25Q32 می باشد)

روش دیگر هم همان طور که خودتان گفتید استفاده از SD کارت می باشد ولی توجه داشته باشید SD کارت نمی تواند به عنوان برنامه شما باشد و فقط می تواند دیتا های اضافی شما را هندل کند و برنامه حتما باید از SPIFlash که وجود دارد اجرا شود. البته این موضوع را نیز خدمت شما عرض کنم که با SD کارت با میکرو ها زیاد خیری ندیدم چون در طولانی مدت که میخواهید از آنها استفاده کنید امکان دارد ارتباطشان با میکرو قطع بشود و نیاز به ریست داشته باشند. از این رو بر روی ESP ها پیشنهاد میکنم از SPIFlash های حافظه بیشتر استفاده کنند تا از سرویس SPIFFS که بر روی همین میکرو ارائه میشود استفاده کنید.

13 روز قبل
محمد دمیرچی
3670

خیلی ممنون از راهنمایی تون🙏  – عرفان پورامینایی 03-02-03 در 01:41

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400