چگونه خروجی سنسور فشار 0 تا 10 به 1 تا 6 ولت تغییر دهیم ؟

14 روز قبل
18 بازدید

0

سلام روز بخیر ، سپاس بیکران از اقای امیرچی عزیز بابت اطلاعات بسیار مناسب و کاربردیشون . داشتن همچین عضو با دانشی در مجموعه باعث افتخار هست . ممنون میشم اگر برای برد و شماتیک به من کمک کنید . با تشکر فراوان از مجموعه خوبتان و اقای امیرچی عزیز 

14 روز قبل
سوگل
1

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

نظر لطفتون هست.

همان طور که صحبت کردیم

شما در سمت ورودی که 0 الی 10 ولت هست با تقسیم ولتاژ 1/2 که با استفاده از 2 عدد مقاومت یکسان می باشد سطح ولتاژ را به 0 الی 5 ولت تغییر میدهید. ( سیگنال سبز 0 الی 10 ولت می باشد)

از سوی دیگر یک ولتاژ 1 ولتی نیز برای افست مورد نیاز باید ایجاد کنید که فرض میکنیم تغذیه شما چیزی بین 5 الی 12 ولت باشد (فرض بر روی 10 ولت می باشد) و با استفاده از یک مقاومت و دیود زنر 1 ولتی خروجی 1 ولتی ایجاد شده است که سیگنال نارنجی می باشد.

در نهایت هر 2 این سیگنال ها با استفاده از مقاومت های 10 کیلویی به سمت مثبت opamp وصل شده اند.

خروجی opamp به همراه 2 عدد مقاومت به زمین رفته و از بین این 2 مقاومت به منفی opamp رفته است. در نهای سیگنال قرمز را تولید کرده است که در شبیه ساز بین 1.2 ولت الی 5.8 ولت را به بنده داده است.

برای اینکه به صورت دقیق محاسبه بکنید که به چه صورت می توانید جمع را انجام بدهید می توانید به این سایت  مراجعه فرمایید.

و بخش Non-inverting Summing Amplifier را به طور کامل مطالعه بفرمایید و تعدادی فرمول دارد که باید محاسبه کنید که طی آن مقدار دقیق همه این مقاومت ها را بدست بیاورید.

14 روز قبل
محمد دمیرچی
3710

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400