دستگاه اثر انگشت با آردینو

1 ماه قبل
30 بازدید

0

سلام، دو سوال درباره آموزش ساخت دستگاه حضور و غیاب با اثر انگشت دارم:

1 - در این پروژه میشه آردینو پرومینی را جایگرین مگا کرد؟

2- این دستگاه  قابلیت استفاده واقعی رو داره؟ مثلا برای مکانی که روزانه 40 نفر وارد و خارج می شوند از نظر کیفیت و عمر قطعات و همچنین عملکرد صحیح و نگهداری اطلاعات قابل اطمینان هست یا صرفا یک نمونه آزمایشگاهی است؟

03 مرداد 03 در 07:06
سلام بر صبح روشن
9

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

در مورد تغییر آردوینو مگا به پرومینی 

به دلیل اینکه تعداد پایه پرومینی کافی نمی باشد امکان سویچ کردن وجود ندارد مگر اینکه از نمایشگر هایی استفاده بنمایید که این تعداد پایه را نیاز نداشته باشد.

درمورد سایر میکروکنترلر ها پیشنهاد میکنم از میکروکنترلر ESP32 به جای آردوینو مگا و استفاده از نمایشگر های SPI بیس استفاده نمایید که تعداد پایه اشعالی بسیار کمتر میشود همچنین رفرش صفحه نیز بیشتر میشود و حس بهتری به کاربر اعمال میکند.

در مورد حافظه جانبی نیز امکان این وجود دارد که داخل حافظه داخلی خود ESP برای ذخیره‌سازی اطلاعات ورود و خروج استفاده کرد و نیازی به اضافه کردن SD کارت نمی باشد.

همچنین دیگر نیازی به استفاده از RTC نمی باشد چون ESP32 به صورت داخلی دارای RTC می باشد و فقط باید دسترسی اینترنت را برای دستگاه فراهم بکنید تا از طریق اینترنت و سرویس های NTP اطلاعات RTC را آپدیت بنماید.

در مورد عملکرد دستگاه که استفاده واقعی دارد یا خیر. قبلا هم داخل این فروم به خیلی از دوستان تاکید کرده ام همه این موارد به کدی که مینویسید بستگی دارد.

هرچقدر کدی که نوشته شده است درست و استیبل باشد و تمامی بخش های سیستم را در نظر گرفته باشید. سیستم می تواند به درستی برای مدت طولانی به شما خدمات بدهد.

03 مرداد 03 در 08:40
محمد دمیرچی
4030

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400