نصب بوتلودر جدید برای Digispark

1 ماه قبل
43 بازدید

0

بعد از خریداری دیجی اسپارک از سایت کافه ربات و تست کردن همه راه های ممکن که داخل اینترنت پیدا کردم موفق نشدم راه اندازیش کنم چون حتی با اینکه درایور هاش نصب شده بود ویندوز شناساییش نمیکرد
الان قسط دارم با ATTinyCore یک بوت لودر جدید روش بریزم (با استفاده از یه بورد ESP32 دیگه)
توی آموزشات گفته شده با بورد های AVR کار میکنه ولی ESP32 رو مطمئن نیستم

ممنون میشم توی مراحل بهم کمک کنید؟

1 ماه قبل
NotEduCo342
7

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

جناب در سوال قبلی خدمتتون توضیح داده شده بود که به چه صورت باید راه اندازی را انجام بدهید.

الان ماژول را به سیستم وصل میکنید داخل دیوایس منیجر به چه صورت برای شما باز میشود. (با ویرایش سوال یک عکس از دیوارس منیجر وقتی ماژول وصل هست قرار بدهید ممنون میشم)

در صورتی که قطعه شما مشکل دارد یک هفته مهلت تست دارید و میتوانید از بخش درخواست مرجوعی درخواست خود را ثبت بکنید.

در صورتی که مهلت تست شما تمام شده است یک مقدار مراحل طولانی می باشد بفرمایید که لیست کار هایی که باید برای نصب بوتلودر بکنید را توضیح بدهم.

 

ویرایش اول:

خوب به صورت نرمال برای پروگرام کردن از یک برد آردوینو استفاده میشود. (بر اساس آموزش نصب و راه‌اندازی بوت لودر آردوینو روی میکروکنترلرهای AVR)

در صورتی که از ESP32 میخواهید برای این موضوع استفاده بکنید ریپازیتوری ESP_AVRISP مورد مطالعه قرار بدهید (بنده تست نکردم)

حال ارتباط بین پین های SPI پروگرامر و برد مقصد را باید وصل بکنید

پایه های SCLK,MISO,MOSI,Reset,GND,5V را به پایه های مربوطه در سمت پروگرامر وصل میکنید (بهتر است با استفاده از یک کابل افزایش طول USB فیش USB روی برد را نیز به سیستم وصل بکنید برای تامین برق بهتر)

 

سپس این برنامه را بر روی سیستم خود نصب میکنید - AVRDUDESS 

سپس داخل این برنامه از منو سمت راست نوع میکرو را بر روی ATtiny85 قرار بدهید. و در منو سمت چپ پروگرامر را بر روی ATmel STK500 Version 1 قرار بدهید با بادریت 19200 و شماره پورت دستگاه خود را تنظیم بکنید سپس فایل upgrade-t85_entry_on_power_on_no_pullup_fast_exit_on_no_USB.hex از این لینک دانلود و در بخش Flash برنامه قرار بدهید. (برای اطلاعات بیشتر در این باره به این لینک مراجعه بکنید)

در نهایت بر روی گزینه Program بزنید. در صورتی که بعد از پروگرام همچنان کار نمیکرد از منو سمت راست بخش فیوز بیت ها بر روی گزینه Read بزنید و عکسی از آن بخش ارسال بکنید تا برای شما بررسی شود که به چه صورت باید باشد.

در نهایت ماژول را به فیش USB وصل کنید تا بررسی بکنید که ماژول درست پروگرام شده است یا خیر.

24 روز قبل
محمد دمیرچی
4090

بفرمایید، مهلت مرجوعی تا فردا هستش  – NotEduCo342 03-07-01 در 02:39

آموزش نحوه پروگرام کردن قرار داده شد  – محمد دمیرچی 03-07-04 در 05:56

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400