استارت ماشین با اداپتور

2 سال قبل
1125 بازدید

0

ایتارت زدن خودرو با اداپتور امکان پذیر هست یا مه اگه هست معرفی کنید لطفا  جام استارتر باید شارژ داشته باشه 

17 بهمن 00 در 01:02
شاهکار
1

افزودن دیدگاه

2 پاسخ ثبت شده است
0

نمی صرفه بسازن، میشه یه چیزی تو مایه های ترانس جوش، تصور کن 12 ولت 400 آمپر، تازه باید کلی نرم‌افزار گرون قیمت داشته باشه تا واسه هر ماشینه بخصوص شدت جریان رو محدود کنه، یعنی به پراید 70 امپر بیشتر نده به نیسان 120 امپر وگرنه استارتر میسوزه، تازه تو زمستان که روغن موتور سفت میشه یه جوری باید شدت جریان اضافه رو محاسبه کنی وگرنه ماشین روشن نمیشه و تو تابستون به خاطر افزایش ویسکوزیته روغن باید جریان کمتری بدی تا استارتر نسوزه، یه پروژه به شدت پیچیده، پر هزینه، کم خریدار و کم مصرفه، الان اگه داشتی سالی چند بار استفاده میکردی؟ 

18 بهمن 00 در 07:42
مهدی حسینی
21

افزودن دیدگاه

0

ببخشید یادم رفت واضح جواب سوال اول رو بدم، خیر، هرگز نمیشه با اداپتور های معمولی به ماشین استارت زد، چون شدت جریان خیلی زیادی احتیاج داره. مگه اینکه موتور دیسی که به عنوان استارتر تو خودرو استفاده میشه، بیرون از خودرو و بدون بار مثلا رو میز کار باشه، و شما با اداپتور 12 ولت معمولی به دو ترمینالش برق بدی اون وقت با یه قدرت خیلی کم کار میکنه 

18 بهمن 00 در 07:48
مهدی حسینی
21

سلام . دوست من با چند قانون ساده و یک اداپتور صنعتی 30 امپر 12 ولت میتوانید استارت بزنید . 1. حتما در خروجی از دیود استفاده شود . در صورت عدم استفاده از دیود امکان سوخت ترانزیستورهای سوییچ 13009 به علت شروع به کار دینام وجود دارد . 2.در صورت تخلیه شارژ باتری و افت ولتاژ به زیر 10 ولت قبل ار استارت زدن 10 الی 15 دقیقه فرصت شارژ به باتری داده شود و بعد از ان استارت بزنید . 3.با پتاسیومتر موجود در اداپتور ولتاژ را به حداکثر (14.4 ولت) برسانید . 4.از کابلهای کوتاه و ضخیم در خروجی اداپتور به باتری استفاده کنید . (حداقل 2 عدد کابل 2*2 و طول 1متر که هرکدام از کابلها را در سمت باتری زوج سیم ها به هم تابیده شود <<و حتما از گیره سوسماری بزرگ و با الیاژ مس استفاده شود>> و در سمت اداپتور هر سیم به یک ترمینال بسته شود << در اداپتور برای هر قطب مثبت و منفی 3 ترمینال خروجی وجود دارد >> ) (البته بهتر است از سیم باتری به باتری استفاده کنید << میتوانید یک سمت گیره ها را خارج و به اداپتور وصل کنید). 5.لطفا حتما با تمرکز بالا و توجه به پلاریته باتری و اداپتور نسبت به اتصال اقدام شود . در اخر اگر از اداپتور برای شارژ باتری استفاده میکنید در محلی با امکان تهویه اقدام شود . << در هنگام شارژ باتری های اسیدی بخار های سمی در محیط منتشر میشود>> تجربه من با دو خودرو : زانتیا 2000 خودم , هم به جهت شارژ و هم استارت زدن 10 تا 15 مرتبه و 206 اتوماتیک متعلق به همسر 2 مرتبه جهت استارت زدن . و در تابستان که برق هر روز قطع میشد 2 باتری 74 امپر تهیه کرده بودم که تقریبا" هر روز یکی را با همین روش شارژ میکردم . << البته ماژول کنترل شارژ و دشارژ استفاده میکردم >>  – Milad Shahbazi 00-11-20 در 11:53

در ضمن علت تخلیه باتری من عدم استفاده از خودرو بود . و به همین دلیل باتری خراب هم میشد . با تحقیق متوجه شدم که باتریهای سرب اسید با تخلیه آسیب میبینند و با هر بار تخلیه به پایان عمر خود نزدیک میشوند . از این رو ترانس 12 ولت 1 امپر تهیه کردم و با پل دیود و خازن 1000uf به ولتاژ خروجی <<13.3 در بی باری>> به باتری متصل میکنم . و حدودا 2 سال است که مشکل خرابی باتری مرتفع گردیده.  – Milad Shahbazi 00-11-20 در 12:21

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400