بهترین پلتفرم اینترنت اشیاء

15 روز قبل
37 بازدید

0

با سلام

بهترین پلتفرم رایگان اینترنت اشیا برای کنترل چند ال ای دی چیه؟

می خوام از طریق اینترنت کنترل بشه مانند thinsboard.io

البته این پلتفرم امکانات خوبی داره ولی هنگام آپلود کد پیام میده "json5  را به  json7 ارتقا بدید" اگه در این مورد می تونه راهنمایی کنه ممنون می شم  با تشکر

15 روز قبل
حسن دلیر
7

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام،

میخواهید از شبکه اینترنتی بیرون از شبکه اینترنتی که LED ها را قرار دادید برای کنترل استفاده بکنید

یا در همان شبکه ای که هستید میخواهید این کنترل را انجام بدهید؟؟

 

ویرایش اول:

اگر از طریق اینترنت و از راه دور (یعنی داخل شبکه داخلی نباشید) بخواهید ESP را کنترل بکنید

در گذشته سرویسی به اسم  Blynk بود که این امکان را میداد اما به دلیل تحریم ها و فیلترینگ داخل ایران نمیتوان از آن استفاده کرد (اگر بتوانید vpn به ESP بدهید این سرویس کار میکند)

یک سرویس دیگر هست که محدودیت امکاناتی دارد به اسم IFTTT آخرین باری که تست کردم فیلتر نشده بود اما امنیت بالایی ندارد ولی کار را انجام میدهد.

سرویس دیگر Adafruit IO می باشد که باز هم امکانات محدودی دارد (از IFTTT بیشتر امکانات دارد) و آخرین باری که تست شد فیلتر نشده بود.

تمامی این سرویس ها برای شرایطی هستند که شما سرور ندارید و میخواهید از سرور های اشتراکی برای این موضوع استفاده بکنید

 

روش دیگری که میتوانم به شما پیشنهاد بدهم استفاده از وب هوک هست.

در این روش شما یک url از سایت webhook میگیرید (سایت های مشابه نیز وجود دارد) و یک متغییر را داخل این سایت تنظیم میکنید. سپس به ESP خود دستور میدهید در بازه های مشخص به این سایت پیام درخواست متغییر بدهد و با توجه به جواب برگشتی تغییرات مورد نظر را اعمال بکنید

برای تغییر متغییر روی این سایت میتوانید از روش های مختلفی استفاده بکنید (داکیومنت های مربوط به این سیستم وجود دارد)

 

در نهایت اگر سرور دارید (چه هاست چه VPS) مشابه روش بالا یه فایل PHP ایجاد میکنید و دستور های POST را پردازش بکند و با توجه به داده برگشتی به ESP تصمیم گیری لازم انجام بشود.

 

البته این نکته نیز جای گفتن دارد. در صورتی که اینترنت شما از نوع IP ثابت می باشد (یعنی درخواستش را به اپراتور باید بدهید که به شما بدهند) میتوانید خود ESP را بر روی مود سرور بکنید و با تنظیم مودم خود و باز کردن یک پورت مشخص به این دستگاه صفحه مدیریت خود را که برای ESP طراحی کرده اید را از هر جای جهان بهش دسترسی پیدا بکنید.

15 روز قبل
محمد دمیرچی
4090

می خوام از طریق اینتر نت ال ای دی ها رو کنترل کنم مانند thingsboard این پلتفرم خوبه ولی موقع آپلود کد آردینو خطا می ده اگر کسی با thingboard کار کرده ممنون می شم کمک کنه با تشکر  – حسن دلیر 03-07-11 در 03:36

پاسخ ویرایش شد  – محمد دمیرچی 03-07-14 در 12:06

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400