برای شارژر موبایل مناسبه؟

10 روز قبل
23 بازدید

0

سلام چند محافظ دارم که با مقایسه گر ولتاژ کار میکنن نه با میکروکنترلر. 

https://thecaferobot.com/store/150w-12v-to-220v-dc-ac-booster-board-inverter-module

خب من خروجی محصول بالا رو به محافظ وصل کردم خازن پلی استر ترکید با سالم تعویض کردم مجدد ترکید مجدد تعویض کردم و به برق شهر وصل کردم کار کرد اما بعدش به خروجی همین ماژول وصل کردم مجدد ترکید .

سوال اینجاست که این افزاینده با این شکل موج برای شارژر موبایل مناسبه یا نه .مال من ۲۵وات سامسونگ هست اصلی ساخت خود ویتنامه  فقط هم دوتا دارم نمیخوام خراب بشن چون هرچی تو بازاره های کپی هست (از اینجا میدونم اصلیه چون که آی سی های به کار رفته توی شارژر دقیقا همون آی سی هایی هست که تو خود گوشی به کار رفته و پاور سیو هست یعنی وقتی استفاده نمیکنی ولتاژ نداره وقتی به گوشی وصل میشه ولتاژ میاد .) علت این که جریان محافظ با خازن پلی استر رو گفتم به این خاطر بود که شارژر خودم هم خازن سرامیکی داره و اصلا دلم نمیخواد بترکه .

10 روز قبل
حامد ساسانی پور
61

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

در مرحله اول این محافظ های برق با توجه به فرکانس کار میکنند و از این رو وقتی فرکانس بالا میرود و مخصوصا از نوع موج مربعی میشود حساسیت بیشتری به این قضیه دارند.

اگر مدار های تغذیه های سویچینگ مانند شارژر های گوشی را بررسی بکنید

ابتدا ولتاژ از AC به DC تبدیل میشود و سپس به DC تبدیل میشود 

در این شرایط چون ولتاژ AC به FB میرود و سپس به خازن برای DC شدن شکل موج و فرکانس ورودی اهمیت ندارد. اما در برد های محافظ برق برای تامین برق مقایسه گر نیاز به یک ولتاژ DC پایین می باشد . برای تامین این ولتاژ از مدار خازن مقاومتی استفاده میشود. اتفاقی که می افتد تا زمانی که خازن در حال شارژ شدن هست مقداری ولتاژ عبور میکند و پس از شارژ شدن دیگر ولتاژی عبور نمیکند. این ولتاژ عبور یافته در یک خازن دیگر ذخیره میشود تا برای مقایسه گر استفاده شود. زمانی که از موج مربعی برای روشن کردن این سیستم استفاده میشود این خازن به آرامی شارژ و دشارژ نمیشود و همین باعث میشود فشار زیادی بهش وارد بشود و بترکد.

 

جدا از همه این مسائل

وقتی شما ولتاژ 12 ولت را بوست میکنید به 220 و دوباره به 5 یا 9 برای شارژ موبایل تبدیل میکنید انرژی خیلی زیادی را هدر میدهید. این مورد را برای روشن کردن یک سیستم تست کردم و خیلی بازدهی پایینی داشت. به صورتی که باتری 12 ولت اسیدی 7 آمپری توسط یک اینورتر صنعتی به 220 میرفت و به پاور یک مینی کیس وصل میشد و به ما 30 دقیقه روشن بودن داد 

اما وقتی همین باتری با استفاده از برد پاور ATX 160W ویژه مادربردهای صنعتی - پاور picoPSU به همان کیس وصل کردم حدودا 3.5 ساعت به بنده بازدهی داد.

در مورد شرایط شما پیشنهاد میکنم از برد ماژول فست شارژ کاهنده ولتاژ QC2.0/QC3.0 با دو خروجی USB یا ماژول فست شارژ کاهنده ولتاژ QC2.0/QC3.0 با خروجی USB  برای این شرایط استفاده بکنید هم نگران شارژ خود نیستید هم خروجی این ماژول ها فست شارژ هستند و هم بازدهی بهتری به شما در طولانی مدت میدهند.

10 روز قبل
محمد دمیرچی
4090

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400