شماتیک اتصالات ماژولها و آردوینو به منبع تغذیه خارجی، درسته؟

2 سال قبل
635 بازدید

0

سلام دوستان عزیز

قصد دارم تعدادی ماژول به برد آردوینو متصل کنم، و چون برد آردوینو توان تامین جریان این تعداد ماژول را ندارد، با توجه به شماتیک در تصویر زیر راه حلی به ذهنم رسیده که نمی دونم این کار درست است یا خیر؟ و آیا در بلند مدت مشکلی ایجاد می کند یا خیر؟

1- می خواهم برق را از یک آداپتور 7-12 ولت بگیریم و با ماژول رگولاتور تبدیل به 5 ولت کنم و برق ماژول ها را تامین کنم. (طبیعتا پایه های کلاک و دیتا به آردوینو متصل می شود).

2- برق آداپتور 7 - 12 را مستقیما به پایه vin و gnd آردوینو متصل کنم.

لطفا با توجه به تصویر زیر و توضیحات داده شده، بنده را راهنمایی کنید تا از بروز خسارت مالی جلوگیری شود. (ثواب داره!)

ممنونم ازتون

26 بهمن 00 در 07:08
محمد کریمی خوزانی
37

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
1

سلام

بله روش درستی را انتخاب کرده اید و باید از همین روش استفاده کنید.

تنها نکته ای که به ذهن بنده می رسد این می باشد که می توانید از منبع تغذیه 5 ولت استفاده کنید. حداکثر هم 2 آمپر کفایت می کند(آمپر بالاتر ضرری ندارد فقط قیمت بالاتری دارند) و نیازی به تهیه رگوراتور سویچینگ نیز نمی باشد.

در صورتی که منبع تعذیه از قبل دارید که می توانید استفاده کنید. بله روشی که کشیده اید کاملا درست می باشد و پیشنهاد می شود برق Vin آردوینو را نیز از رگوراتور سویچینگ استفاده کنید و نیازی نباشد که مستقیم 12 ولت را به آردوینو وصل کنید. ت رگوراتور بر روی آردوینو نیز تحت فشار باشد.

27 بهمن 00 در 06:12
محمد دمیرچی
3660

ممنون بابت پاسختان ولی توی دیتا شیت و همچنین یکی از دوستان کافه رباتی گفته اند که باید برق 7-12 ولت به خود آردوینو بدهیم نه 5 ولت. چون رگولاتور موجود روی برد آردوینو، بهترین حالت بازدهی آن زمانی است که ولتاژ ورودی بین 7 تا 12 باشد. اما احتمالا با 5 هم کار می‌کند ولی آن بازدهی را ندارد و دچار افت ولتاژ می‌شود. الآن گیج شدم، با این توصیفات و کاری که می خواهم انجام بدهم، آخر 5 ولت به آردوینو وصل کنم یا 7-12 ولت؟ بازم ممنونم از راهنمایی سازنده تان  – محمد کریمی خوزانی 00-11-27 در 10:10

بازدهی برای رگوراتور های سویچینگ هست نه رگوراتور های خطی بر روی آردوینو رگوراتور خطی وجود دارد و شما همان 5 ولت را بدهید بدون مشکل کار میکند. ولتاژ های بالاتر بدهید این اضافه ولتاژ باید توسط رگوراتور به حرارت تبدیل شود که اتلاف انرژی بیشتری ایجاد می کند. این رگوراتور ها برای جامپ های ولتاژ هست و با ورودی ولتاژ بالاتر فکر نکنید که دارید بهینه تر ازش کار میکشید. بیشتر تحت فشار قرار میدهیدش.  – محمد دمیرچی 00-12-01 در 07:59

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400