محافظت از مدار ماژول اینورتر سینوسی خالص EGS002

2 سال قبل
949 بازدید

0

سلام.

همون طور که میدونید جنس ماسفت ها بدرد نخور هست و غیر قابل اعتماد. ولی ماژول کمیابه و گرون. اگر یکی از ماسفت های پل h بسوزه(4عدد ماسفت) برق 220میره به سمت ماژول و میسوزه. لذا من فکر کردم از اپتوکوپلر استفاده کنم تا بخش قدرت رو جدا کنم اما یه روش ساده تر استفاده از یک عدد دیود برای هر کانال فرمان(4عدد کانال فرمان برای 4ماسفت) هست که اگر ماسفت سوخت برق پشت دیود بمونه. و ماژول در امان بمونه. چون کلا خروجی تمام آیسی ها جدا از شکل موج اون ها همش dc هست که قطع و وصل میشه. به همین خاطر میتونه بدون مشکل از دیود عبور کنه اما چیزی که نمیدونم اینه که شکل موج جهت گذر از دیود تغیر میکنه یانه و خلاصه تمام 4ماسفت پل h بین راه گیت و ماژول یه دیود سری شده حالا اضافه کردن این دیود روی موج خروجی سینوسی چه تاثیری داره؟ آیا فکر خوبیه و تا چه حد محافظت از ماژول میکنه؟

اینم عکس مدار پل h که توسط ماژول کنترل میشه. قسمت های 1تا 16 سمت چپ تصویر پین های ماژول هست. 

02 اسفند 00 در 04:09
حامد ساسانی پور
61

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
1

با سلام 

آنطور که من متوجه شدم قصد شما بیشتر ایجاد ایزولاسیون بین مدار قدرت و فرمان است. 

و از دیود برای برای ایجاد ایزولاسیون استفاده نمی‌کنند. زیر در ایزولاسیون شما بایستی ارتباط الکتریکی دو سمت را از هم قطع کنید.

معمولا برای ایجاد ایزولاسیون می‌توانید از اپتوکوپلر و یا ترانس پالس استفاده کنید.   

02 اسفند 00 در 08:45
shojaei
431

سلام. بله خوب فکر کردم دیود راه ساده تری هست. خودم در فکر استفاده از اپتوکوپلر بودم.. با این حال یک سوال دیگر اینکه. نقشه ی مدار پل h را مشاهده کنید.. شما 4ماسفت می‌بینید که روی هر کدام یک مقاومت 10کیلو بین سورس و گیت گذاشته اند هنگامی که برق بر روی ماسفت ها بیاید می‌تواند از مقاومت 10کیلو عبور کرده و به پایه ی گیت برسد آیا این استدلال صحیح هستش یا نه ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید  – حامد ساسانی پور 00-12-02 در 02:11

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400