راه اندازی استپر موتور 24 ولت با اردوینو

2 سال قبل
684 بازدید

0

سلام خدمت عزیزان. برای راه اندازی یه استپ موتور dc 24 ولت 0/2 آمپر با برد اردوینو , به چه وسایل و قطعاتی نیاز دارم. فقط میخوام بتونم موتور رو روشن کنم و سرعتش رو تغییر بدم. مطالب زیادی توی نت خوندم , ولی به دلیل نداشتن دانش الکترونیک , بیشتر گیج شدم.اگر شخصی یا  منبعی برای آموزش هم معرفی کنید ممنون میشم.

02 اسفند 00 در 10:10
حامد ملک پور
29

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
1

سلام

شما نیازمند یک درایور موتور هستید که بتوانید موتور خود را راه‌اندازی کنید.

اگر فقط میخواهید سرعت موتور خود را کنترل کنید و یک پیچ برای این کار شما کافی می باشد می توانید از ماژول های کنترل دور موجود در سایت استفاده کنید و بدون نیاز به آردوینو موتور خودتان را کنترل کنید.

در صورتی که کنترل را میخواهید حتما از طریق آردوینو یا انواع میکروکنترلر دیگر باشد باید درایور موتور مناسب موتور خودتان را انتخاب کنید

در هر 2 حالت باید درایور موتور مناسب باشد و معنی مناسب بود این می باشد که ولتاژی که میخواهید موتور بدهید را درایور موتور پیشتیبانی کند. و حداکثر جریانی که موتور شما میکشد نیز در محدوده درایور موتور باشد و درایور موتور هایی با توان بالاتر (آمپر بالاتر) هیچ مشکلی به وجود نمی آورد ،فقط هزینه ای زیاد می شود. با توجه به جریان کشی موتور شما تقریبا تمامی درایور ها موجود در سایت می تواند به کار شما بیاید.

می توانید از این لینک برای انتخاب درایور موتور مورد نظر خود استفاده کنید

یک نمونه درایور موتور بدون نیاز به آردوینو

یک نمونه درایور موتور که به آردوینو نیاز دارد

03 اسفند 00 در 05:10
محمد دمیرچی
3630

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400