تولید محصول با آردوینو 🚀 ؟

2 سال قبل
693 بازدید

1

سلام دوستان عزیر؛

می خواستم آردوینو را شروع کنم به یادگیری ولی، یه سئوال و شاید هم مانع برام بوجود آمده؛ ⚠️

اینکه میگن آردوینو جنبه آموزشی دارد و محصولی که تولید می شود یک محصول آموزشی است، و نهایتا مناسب همان فرد است و نمی توان آنرا به تعداد زیاد تولید کرد و فروخت، ( البته نه به خاطر گرانتر درآمدن محصولی که با آردوینو و ماژولهای آن ساخته می شود، بلکه بخاطر محصول آموزشی بودن و شاید ساده بودن آن !) این حرفها درست است؟؟؟ 👥

می خواهم یاد بگیرم 📣

من می خواهم آردوینو را یاد بگیریم تا بتوانم اون چیزی که الان توی ذهنم دارم را درست کنم، و اگر بدرد بخور بود و مشتری داشت بفروشم (حالا کم و زیادش فرقی نمی کنه) و نمی خواهم علامه الکترونیک و برنامه نویس بشوم.

اصلا مگه فرقی می کنه؟ 

 اصلا مگه فرقی می کنه؟ بین انجام عملیات میکرو کنترلی که روی آردوینو نصب شده با اون چیزی که بصورت میکرو تکی میخری و سرهم میکنی ؟ مثلا اتمگا 328 چه روی آردوینو باشه، چه اینکه بصورت تکی بخری و با دیگر قطعات ترکیب کنی! هر دوی آن با توجه به کدی که نوشتی کار میکنند؟

برای چی؟ 😭

برای چی میگن محصولی که با آردوینو تولید میشه جنبه ارزشی زیادی نداره؟ و یه جورایی انگار مثل بچه دبیرستانی کاردستی درست کردی!

چکار کنم؟ 

به نظر شما چکار کنم؟ آیا مسیری را که می خواهم شروع کنم درست است؟

ممنون🌹

ممنون میشم با راهنمایی سازنده تان بنده و امثال بنده را کمک کنید تا مسیر درست را انتخاب کنیم.

مشارکت حداکثری 👨👩👨👨👩👨👩👨👨👨👨

لطفا هر کسی که این تایپیک را می خونه نظراتش را بگه تا راه حل مناسب برای این موضوع پیدا شود.

04 اسفند 00 در 11:38
محمد کریمی خوزانی
37

افزودن دیدگاه

4 پاسخ ثبت شده است
1

سلام دوست عزیر.بنده ۳۰ سالم هست و از روی تجربه جواب شما رو میدم.

اول اینکه میخواهید یاد بگیرید عالیه و یادبگیرید.یادگرفتن هزینه نداره و زمانیم که براش میگذارید روبهینه سازی کنید متناسب با بهره ای که از اون دانش به دست میارید

اینکه فرقی میکه یا نه و برای چی بر میگرده به اینکه من اگه خریدار باشم از شما محصول با کفیت و ارزون قیمت میخوام.شما از روی تجربه حساب میکنید که آیا اگه برید محصولو خودتون طراحی کنید بیارید بهتره یا اینکه نمونه مشابه ساخته شده داخل بازار رو خریداری کنید.پس نیاز داره شما از اینکه چقدر قطعات بازدهی دارن و کدوم برای این کار میصرفه اطلاع داشته باشین.(همیشه به روز باشین و از تکنولوژیهای جدید با خبرباشین)

ودقیقا بدونیند خریدار چی میخواد و آینده نگری داشته باشید برای ارتقا محصولی که از شما خریده.

امیدوارم نظرم مفید باشه برای شما.نظرشخصیه منه.شما متناسب با حوزه کاری و اطرافت ببین میصرفه یا نه.یکی الان به پول احتیاج داره و یکی دیگه نه.وضعیت خانواده.دوستان.علاقه و...خیلی چیزای دیگه اثرگذاره.

05 اسفند 00 در 10:27
مجتبی حشمتی
55

درضمن من وقتی میخرم فقط میخوام که طبق خواسته ی من محصول کارکنه وبرام فرقی نداره چطوری ساختین.شمایین که تصمیم میگیرین با توجه به شرایطی که خریدار داره و هزینه ای که میپردازه -چه ایده ای رو استفاده کنید.(خلاقیت وبهینه سازیش باشماست)  – مجتبی حشمتی 00-12-05 در 10:35

وقتی میخونم تولید محصول با آردینو یاد این میفتم که یه نفر میخواد با میخ کوه رو بکنه و یه نفر دیگه با چکش و یه نفر دیگه با وسایل بهتر.شما سعی نکن که فقط چکش دستت باشه.چکشو وقتی نیازه استفاده کن.نگاه کن ببین وسایل دوروبرت چی هستن.  – مجتبی حشمتی 00-12-05 در 10:39

آموزشهاروهم میشه فروخت ولی استعداد آموزش دادن و حوصله میخواد.  – مجتبی حشمتی 00-12-05 در 10:58

ممنونم مجتبی جان بابت توضیحات خوبی که دادی 🌹  – محمد کریمی خوزانی 00-12-05 در 11:46

افزودن دیدگاه

1

این دو آموزش هم ممکنه براتون مفید باشه

راه‌ اندازی استارت آپ شخصی - بررسی اصول و قواعد-مهندس نیکخواه

هدف گذاری صحیح،، موثر، پیشرفته و علمی-پیام بهرام پور

06 اسفند 00 در 10:38
مجتبی حشمتی
55

تشکر از لطفت  – محمد کریمی خوزانی 00-12-06 در 10:47

افزودن دیدگاه

1

سلام.

برد آردوینو بردی هست که بر پایه یک میکروکنترلر ساخته میشه و تمام قطعات جانبی که برای کار کردن با میکروکنترلر لازم هست رو همراه خودش داره. در نتیجه عملا فرقی بین برد آردوینو و خود میکروکنترلر در عملکرد وجود نداره! اما دلیل اینکه میگن محصول با آردوینو ساخته نمیشه علت اصلیش همون قیمت هست. شما وقتی محصولت رو بجای آردوینو Uno با میکروکنترلر ATmega328P طراحی کنید، تا حدود 60 70 درصد میتونید در قیمت تمام شده برای میکروکنترلرتون صرفه جویی در هزینه داشته باشید.

مساله دیگه هم اندازه محصول هست. شما اگر از خود میکروکنترلر خام استفاده کنید و محصولتون رو بر اساس اون طراحی کنید میتونید محصولی به مراتب کوچک‌تر داشته باشید.

در نتیجه همونطور که میبینید مسائل اصلی که باعث میشه برد آردوینو Uno، یا هر برد آردوینو و برد توسعه دیگری مناسب برای تولید محصول نباشه همین دو مورد قیمت و اندازه نهایی محصول تولید شده است. در واقع، بردهای آردوینو و بردهای توسعه دیگه به منظور سادگی در یادگیری طراحی میشن و موقع تولید محصول که میشه، معمولا تولیدکنندگان به استفاده از میکروکنترلر خام رو میارن.

08 اسفند 00 در 08:52
مهران ملکی
60

مهران جان ممنونم بابت توضیحات خوبی که دادی 🌹  – محمد کریمی خوزانی 00-12-08 در 10:19

خواهش میکنم.  – مهران ملکی 00-12-08 در 10:28

افزودن دیدگاه

1

سلام

این توضیح در مورد یک نظر کاملا شخصی است :

امروزه شاهد آنیم که سیستم های کاربراتوری منسوخ شدن و جاشون رو به انژکتورها دادند،یا گوشی های کشوئی و تاشو جمع شدند و همه جا رو لمسی فراگرفته ، تلوزیون های سی آر تی فراموش شدن و ال سی دی و ال ای دی و پلاسسما و ویدئو پرژکتور و . . .  روی کار اومدن که البته من به ترتیب ننوشتم ، خب این می تونه نوید خوبی باشه برای جمع آوری میکرو و جایگزین شدنش با آردینو و رزبری و . . . اما فراموش نکنیم در کنار پی سی های خونگی ما لپ تاپ ها رو داریم و در کنار آیفون های تصویری آیفون های قدیمی و همینطور موارد دیگه،بنا براین نمی شه گفت قطعا یکی بهتره ، کارآمد تره و دیگری نیست.

باتوجه به توضیحات بالا من خودم برای پروژه های صنعتی مختلفی قبلا از پی ال سی ها استفاده می کردم که به زبان های لدر برنامه نویسی می شدن باید اشاره کنم که پردازنده و مرکز کنترل تمامی تجهیزات جهان همین میکروها هستند که در قالب مدارات مختلف و در خانواده ها و پکیج های مختلف با تعداد پین ها و مبدل ها و . . . مختلف روانه بازار می شن پس به صراحت میشه گفت آردوینو یک برد آزمایشگاهی و ناتوان و . . . نیست بلکه برعکس کاملا قابل اعتماد ، مفید ، سریع ، کاربردی و به روز هست ، از بابتی هم شاید بشه گفت قیمتش بالاتره و همچنین حجم و ابعادش برای یعضی پروژه ها اما توجه داشته باشید مدارات فیلتر شده و محافظت شده و دقیق و کاملی رو در اختیار داریم که به سهولت برنامه نویسی میشن و ما برای تولید چنین بردهایی با یه میکرو ساده هم باید هزینه هایی خیلی نزدیک به همین آردینو کنیم و هم باید دانش و فناوری در اختیار داشته باشیم علاوه بر اون بحث قابل اعتماد بودنه که در آردینو به شخصه بهش رسیدم و قبولش دارم،اما ممکنه ماباسعی و خطاوهزینه های زیادی به این قابلیت ها دست پیداکنیم که بازهم قطعی نیست وممکنه درشرایط مختلف نویزها ، خطاها و اشکالات خاصی برای کارمون پیش بیاد که زمان و هزینه های پروژه رو قطعا خیلی بالاتر خواهد برد،هرچند در هیچ علمی حتی پزشکی ، آردینو و . . . قطعیت و ضریب اطمینان 100 در صد نیست ولی در کل ماژولار بودن آردینو رو هم یک مزیت عمده و اساسی میشه به حساب آورد که موبایلیتی بودن خودش باعث سهولت در توسعه و ارتقا محصول هم چنین صرفه جوئی در زمان و هزینه های بعدی میشه

در نهایت میخوام اینو بگم من برای پروژه های صنعتی بخاطر گرونی و کم یابی و بعضا پیچیدگی رجیسترها و فیلاسفی کنترل یا رجیستر مپ ها و دستوراتش و همخوان نبودن ماژول ها و پروتکل ها در صنعت پی ال سی ها داشتم رو می آوردم به میکرو اما بخاطر وجود همین پیچیدگی ها و نداشتن فرصت لازم برای یادگیری از میکرو منصرف شدم، مدت کوتاهی هست که با آردینو آشنا شدم و خیلی راضی ام الان در چندین پروژه ی حساس صنعتی ازشون بجای پی ال سی ها استفاده کردم ، تا امروز فیدبک منفی یا ناامید کننده نداشتم و قصدم گسترش این موضوع در صنعت هست.امیدوارم باشند کسانی که آردینو و رزبری و بردهای توسعه پذیر را وارد عرصه صنعتی کشور کنند.

بازم تاکید میکنم این یک نظر کاملا شخصی و برداشت تجربی از زندگی و کار صنعتی خودم بود آرزوی موفقیت دارم برای شما و تمام انسان های جهان.

15 اسفند 00 در 11:26
مهسا شریفی
131

خیلی خیلی توضیحات خوب و مفصلی بود ممنونم بانو شریفی 🌹  – محمد کریمی خوزانی 00-12-15 در 01:56

🌹  – مهسا شریفی 00-12-15 در 05:31

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400