نقش جامپرهای درایور موتور L298N

2 سال قبل
690 بازدید

0

سلام و عرض ادب خدمت عزیزان. سپاس از جناب اقای دمیرچی برای راهنمایی دفعات قبل. در حالت پیشفرض دو عدد جامپر بر روی پینهای ENA و ENB درایو L298N وجود داره. برای اتصال دو موتور مانند عکس , آیا هر دو جامپر رو که با مستطیل نارنجی مشخص کردم , باید بردارم و فقط پینهای جلویی رو به اردوینو متصل کنم؟؟ ( چون فقط این دوتا دوعدد پین داره).ببخشید اگر سوال بسیار پیش پا افتاده س. ممنون میشم اگر دوستان راهنمایی کنند.

21 اسفند 00 در 09:38
حامد ملک پور
29

سلام مجدد. در رابطه با همین مدار قبلی , ( کنترل موتور دی سی با اردوینو و درایور L298N ) یه مشکل دیگه هم دارم . وقتیکه پتانسیومتر 100 k رو در حالت بسیار کم قرار میدم , موتور کاملا خاموش نیست , بلکه یه صدای بسیار خفیف از داخلش میاد و حرکات بسیار ضعیفی هم میکنه. ولی به محض چرخودنه پتانسومتر به سمت زیاد , مشکل حل میشه و سرعت موتور هم به تدریج بیشتر میشه. آیا ممکنه پتانسومترم خراب باشه؟ ( یدکی نداشتم که چک کنم) . آیا ممکنه 100 k زیاد باشه ؟ ایا ممکنه سیمهای روی برد بردها اتصالاتشون فیکس نیست؟ سپاس فراوان از دوستان.  – حامد ملک پور 00-12-21 در 05:19

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
2

با سلام

پایه های EN برای کنترل سرعت موتور از طریق PWM استفاده می‌شوند. اگر جامپر وصل باشد، این پایه به 5 ولت وصل است و سرعت در ماکزیمم حالت خود قرار دارد. اگر می‌خواهید کنترل سرعت را خودتان انجام دهید، بایستی جامپر را بردارید و خودتان به پایه PWM دهید.

در مورد سوال دوم هم چون پتانسیومترها کمی خطا دارند احتمال دارد در حالت مینیمم هم صفر مطلق نباشند و با کمی خطا بیشتر از صفر باشند. به همین دلیل ممکن است این باعث ایجاد نویز و صدا شود. 
برای حل این مشکل می‌توانید در کدنویسی جوری برنامه نویسی کنید که پایین یک مقدار خاصی از پتانسیومتر را صفر در نظر بگیرد. 

22 اسفند 00 در 06:51
shojaei
431

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400