ماژول سیگنال ژنراتور PWM دو کاناله با قابلیت تولید پالس مربعی قابل تنظیم - درایور استپر موتور

2 سال قبل
652 بازدید

0

سلام وقتتون بخیر

با ماژول سیگنال ژنراتور PWM دو کاناله با قابلیت تولید پالس مربعی قابل تنظیم - درایور استپر موتور میشه استپر 28byjرو راه اندازی بدون میکروکنترل کرد؟

و اینکه امکانش هست با ولتاژ 5dc وبدون شارژر راه اندازی کرد؟

و درنهایت روی سون سگمنت چی نمایش داده میشه؟

ممنون

25 اسفند 00 در 09:02
حسین رعیت پیشه
1

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

سلام

برای راه‌اندازی استپ موتور ها شما نیاز به یک درایور استپ موتور نیاز دارید مانند A4988 ورودی این ماژول 2 پایه می باشد با نام های step و dir که dir برای مشخص کردن جهت چرخش موتور می باشد و step تعداد استپ هایی هست که موتور شما باید بچرخد.

از این ماژول برای تولید سیگنال مربعی استفاده می شود که به پایه step این درایور وصل بشود و با high یا low کردن پایه dir مشخص می کنید موتور شما به چه سرعتی در چه جهتی بچرخد.

با این کار استپ موتوری که حتما باید با میکروکنترلر راه‌اندازی شود را بدون میکروکنترلر راه‌اندازی میکنید اما موتور شما با سرعت ثابت در یک جهت چرخش میکنید و هیچ کنترل دیگری بر روی موتور خود ندارید.

البته می توانید یک کلید قرار بدهید که جهت چرخش را عوض کنید و برای کنترل سرعت نیز از داخل ماژول سیگنال ژنراتور با کم و زیاد کردن فرکانس می توانید انجام بدهید.

توجه داشته باشید که باید در ماژول سیگنال ژنراتور duty را بر روی 50% قرار بدهید و با بازی فرکانس سرعت را کم و زیاد کنید.

روی سون سگمنت روی نمایشگر نیز تنظیمات هر کانال را نمایش می دهد ، با هر باز زدن دکمه set بین duty , فرکانس هر 2 کانال جا به جا می شوید و با دکمه های up , down مقدار آن را تنظیم میکنید.

برای راه‌اندازی این موتور با درایور a4988 می توانید به این لینک مراجعه کنید.

در مورد سوال ولتاژ شما متوجه نشدم دقیقا چکار میخواهید بکنید بیشتر توضیح بدهید ممنون میشوم.

 
29 اسفند 00 در 10:29
محمد دمیرچی
3630

سلام ممنون از توضیحاتتون منظورم این بود که با این ماژول میتوان 28byj را با باتری5 ولت راه اندازی بدون اردوینو کرد؟  – حسین رعیت پیشه 00-12-29 در 05:38

سلام خدمتتون عرض کردم به صورت خالی این ماژول نمی تواند این موتور را راه‌اندازی کند باید درایور را نیز در مسیر قرار بدهید. پس از قرار دادن درایور بله می توانید راه‌اندازی کنید. ولتاژ نیز بسته به موتور شما می باشد که فکر میکنم این مدل موتور شما 5 ولت می باشد.  – محمد دمیرچی 01-01-03 در 07:48

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400