موتور گیربکس شافت فلزی تک محوره

2 سال قبل
645 بازدید

0

سلام

وقتتون بخیر

جسارتا موتور گیربکس شافت فلزی تک محوره رو چجوری میتونم کنترل سرعت و تغییر جهت بدون میکروکنترلر بدم؟

چه درایوری مناسب این کار است؟

26 اسفند 00 در 09:53
حسین رعیت پیشه
1

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

سلام

در مورد کنترل سرعت شما می توانید به سادگی از درایور موتور ها استفاده کنید و چرخاندن ولم درایور موتور سرعت موتور را تنظیم کنید. اما در مورد جهت چرخش بحث مقداری پیچیده می شود چون باید سیم های موتور شما با هم برعکس بشوند.

برای انتخاب درایور موتور می توانید به این لینک مراجعه کنید.( توجه داشته باشید مدل هایی که همراه درایور ولم دارند بدونه میکروکنترلر کار میکنند.)

برای این موضوع می توانید از یک رله 2 کنتاکته استفاده کنید که سیم کشی موتور شما به درایور موتور را تغییر بدهید. و با وصل کردن یک کلید این رله را کنترل کنید.

ویرایش اول:

متاسفانه از رله 2 کنتاکته در سایت موجود نمی باشد.

در مورد سیم کشی عکس زیر را مشاهده کنید. در این عکس نحوه سیم کشی رله 2 کناتکته نمایش داده شده است فقط شما باید در محلی که باتری نمایش داده شده منبع تغذیه و درایور موتور را قرار بدهید

سپس پایه B رله را به GND منبع تغذیه خود وصل کنید و پایه A را نیز از طریق یک کلید به VCC (یا همان 12 ولت) منبع تغذیه خود وصل کنید (پیشنهاد می شود یک عدد دیود بین پایه B و A قرار بدهید به صورتی که از B به A برود الزام نمی باشد بیشتر برای بیشتر شدن عمر رله می باشد)

29 اسفند 00 در 10:59
محمد دمیرچی
3670

سلام ممنون از راهنماییتون جسارتا برای رله که فرمودید اول اینکه موجود دارید؟ و نهایتا اینکه چجوری به موتور و سوئیچ متصلشون کنیم. جوری که با درایور کنترل سرعت داشته باشیم و با رله که فرمودید و دو دکمه مجزا با سرعت ثابت جلو وعقب کرد. ممنون  – حسین رعیت پیشه 00-12-29 در 02:18

پاسخ ویرایش شد.  – محمد دمیرچی 01-01-03 در 07:47

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400