اتصال دو برک اوت تایپ C برای اتصال برد آردوینو به موبایل

2 سال قبل
674 بازدید

0

سلام و درود من یک عدد بورد آردوینو نانو تاپ C تهیه کردم و می خوام با این برک اوت ها به موبایل اندرویدی که تایپ C هست وصل کنم. بعد از اتصال پایه ها به همدیگه اتفاقی نمیفته و بورد روشن نمیشه. V به V, مثبت به مثبت, منفی به منفی و G به G رو به هم وصل کردم.

علت استفاده نکردن از کابل تایپ C هم اینه که محلی که قراره این بورد قرار بگیره بسیار کوچیکه. برای همین باید خودم این ارتباط رو با برک اوت های تایپ C بر قرار کنم.

20 فروردین 01 در 10:18
سینا کریمی
1

افزودن دیدگاه

2 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

شما نمی توانید به صورت خالی برق از گوشی خود دریافت کنید به این دلیل که این فیش به صورت نرمال برای دریافت برق می باشد.

در صورتی که گوشی شما دارای مود PD می باشد که می تواند سایر گوشی ها را شارژ کند باز هم نمی توانید فقط با وصل کردن سیم ها برق دریافت کنید.

برای تست این موضوع می توانید با وصل کردن یک عدد برک اوت برد به گوشی خود و اندازه گیری ولتاژ پایه های V , G این موضوع را متوجه بشود.(بنده با 2 گوشی تست کردم 1.6 ولت و 2.2 ولت به بنده داد)

برای این که گوشی شما ولتاژ به خروجی بدهد باید در لاین های CC اطلاعات به سمت گوشی شما ارسال بشود.

پیشنهاد میکنم 2 ویدیو زیر را جهت اطلاعات بیشتر مشاهده کنید.

Here is why USB Type-C is AWESOME and how you can use Power Delivery for your electronics!

USB Type-C Power Delivery Trigger Board || DIY or Buy

در صورتی که شما میخواهید فقط برق را به میکرو خود برسانید نیازی نیست که حتما از فیش USB استفاده کنید.

 می توانید از پایه VIN و GND برای وصل کردن برد به منبع تغذیه خود استفاده کنید.

 

21 فروردین 01 در 08:23
محمد دمیرچی
3710

خیلی ممنون از توضیحاتی که دادین جناب. من توی یوتیوب یک ویدیو دیدم که یک دوربین اکسترنال که پایه USB داشت رو به USB C با همین برک اوت ها عوض کرد و زد به گوشی کار کرد. یک کابل USB C شیائومی داشتم بازش کردم اونم ساختارش مثل همین دارای 4 تا پین V G مثبت و منفی بود. به هر حال ممنون از کمکی که کردین، حتما ویدیو هارو میبینم. فقط قسمت Cc که گفتین متوجه نشدم  – سینا کریمی 01-01-21 در 10:39

و مورد دیگه اینکه در جواب صحبتتون که نمیشه برق از گوشی گرفت، من بورد های اردوینو با گوشی روشن می کنم و کار می کنم(از طریق کابل) . هم نرم افزار اندرویدش هست برای برنامه نویسیش هم مشکلی نداره.  – سینا کریمی 01-01-21 در 10:41

افزودن دیدگاه

0

شما  برک اوت خالی را به گوشی خود وصل میکنید بر روی پایه های VCC , GND برق دارید؟؟

برای اتصال آردوینو از OTG استفاده میکنید یا کابل خاصی را استفاده میکنید؟؟

قسمت CC مربوط به کنترل مود Type-C می باشد در ویدیو توضیح داده می شود.

بله کابل های نرمال همین 4 رشته برای انتقال قدرت از بیرون گوشی به داخل آن استفاده می شود.

اما باید توجه کنید این انتقال از بیرون به داخل انجام می شود و نه برعکس

در پروتکل USB یکی از دیوایس ها Host و دیگری Slave می باشد از این رو مشخص می شود که Master در این سیستم کدام دیوایس می باشد. برای نمونه در گوشی های قدیمی که از Micro-USB استفاده میکردند یک پایه به نام OTG علاوه بر پایه های USB در آن قرار داشت.

این پایه مشخص میکرد که گوشی به PC وصل شده است یا به صورت OTG یک دیوایس دیگر به گوشی وصل شده است و گوشی باید کنترل را به دست بگیرد.

در بعضی از گوشی ها(سونی) حتی با وصل کردن OTG دستگاه زیرمجموعه روشن نمی شود و باید از تنظیمات دستور روشن کردن ارسال بشود.

21 فروردین 01 در 11:18
محمد دمیرچی
3710

متاسفانه مولتی متر ندارم، اما یک led به V و G وقتی میزنم یک لحظه روشن میشه و خاموش میشه. برای اتصال آردوینو به گوشی: از یک کابل شارژر تایپ سی و یک تبدیل USB 2 به تایپ سی استفاده می کنم.(هر دو سر دستگاه ها تایپ سی هستند). امکانش هست شمارتونو بدین در واتس اپ صحبت کنیم؟  – سینا کریمی 01-01-21 در 11:32

تبدیل USB2 به Type-C به صورت داخلی یک مدار جزعی دارند که این امکان را ممکن میکنند که برق از گوشی خارج بشود.  – محمد دمیرچی 01-01-22 در 04:17

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400