چگونه مشخصات دقیق جریانی موتور دی سی 24 ولت خود را استخراج کنم؟

2 سال قبل
674 بازدید

0

سلام و عرض ادب خدمت سروران.قبل از سوالم میخواستم عرض کنم گویا در این انجمن همه ی اعضاء محترم , مثل بنده ( بسیار مبتدی ) هستند. چون در 99 درصد موارد , به جز جناب مهندس دمیرچی , هیچکس در جوابها و گفتگوها شرکت نمیکنه.   🤔🤔. سوال : در مورد عکس زیر و موارد مشابه که هیچ اشاره ای به جریان موتور نمیشه ( و دیتا شیت در اینترنت موجود نیست ) , چگونه میشه آمپر حداکثر و بی باری موتور رو محاسبه کرد? سپاس از عزیزان.

27 فروردین 01 در 03:58
حامد ملک پور
29

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
1

با سلام

امیدوارم هرچه زودتر سایر دوستان نیز در گفتوگو ها شرکت کنند.

در مورد سؤال جناب عالی خیلی عجیب می باشد که هیچ دیتایی در اینترنت برای موتور نباشد.

همین موتوری که قرار دادید با جستجو پارت نامبر داکیومنت های مناسبی پیدا کردم.

https://catalog.e-jpc.com/item/dme44-series-motors/dme44-series-motors-with-gearbox-6dg/dme44s6hpb-6dg180

http://www.nidec-servo.com/jp/digital/b_dme/dme44.html

در صورتی که واقعا هیچ اطلاعاتی وجود نداشت و موتور بدون لیبل بود. تنها راه شما استفاده از منبع تغذیه هایی که نمایشگر ولتاژ و جریان دارند که با 2 تست سریع ولتاژ و جریان بی باری و لود را اندازه گیری کنید.

در صورتی که قیمت این نوع منبع تغذیه ها برای شما بالا می باشد می توانید از این ماژول (این ماژول برای ساخت منبع تغذیه به کار میرود) برای این کار استفاده کنید.

پس از تنظیم ولتاژ منبع تغذیه موتور را به منبع وصل میکنید و مقدار جریان کشی موتور را می خوانید. این جریان بدون بار موتور می شود.

سپس سعی کنید شفت موتور را با دست خود نگه دارید و یک لود بر روی آن قرار بدهید. حداکثر جریانی که می توانید بخوانید قبل از ایستادن موتور را می توانید جریان لود موتور بخوانید.

البته اسپایک های جریانی که موتور در استارت خود دارد را نیز باید در نظر بگیرید که این مورد را حدودا می توانید 2 الی 3 برابر حداکثر جریان موتور در نظر بگیرید که در طراحی مدار درایور به درد شما میخورد.

27 فروردین 01 در 04:26
محمد دمیرچی
3670

سپاس از شما جناب دمیرچی. گویا در جستجوی اینترنتی هم باید بیشتر فعالیت کنم. متاسفانه مدار افزاینده کاهنده ای که پیشنهاد دادید موجود نبود . لطفا یک درایور برای دو عدد از این موتور ( استفاده ی همزمان , ولی زیاد تحت فشار نیستند) معرفی بفرمایید. سپاس فراوان.  – حامد ملک پور 01-01-27 در 06:40

خواهش میکنم با توجه به جریان کشی موتورها که زیر 1 آمپر می باشد می توانید از درایور های l298 استفاده کنید.  – محمد دمیرچی 01-01-27 در 06:49

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400