راه اندازی المان سرد کننده 6 آمپر با باتری

2 سال قبل
143 بازدید

0

سلام دوستان من شنیدم که المان های خنک کننده مصرف برق خیلی بالایی دارن سوالم اینه که آیا میشه با باتری لیتیوم مثلاً ۳۰ تا ۴۰ آمپری و المان ۶ آمپری یک یخچال همراه کوچیک درست کرد تا در زمانی که برق در دسترس نیست بتونه کار کنه و آیا با این مشخصات دستگاه من چند ساعت می‌تونه کار کنه ؟

ممنون میشم اگر کسی بتونه کمکم کنه

 

17 اردیبهشت 01 در 04:19
مهرداد سعادت
1

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

این مورد را باید در نظر داشته باشید که المان های خنک کننده با ایجاد اختلاف دمایی بین 2 سطح خود کار میکنند و زمانی که شما ولتاژ را به این المان می دهید یک سطح سرد می شود و سطح دیگر داغ می شود و پس از یکی دو دقیقه حرارت ایجاد شده زیاد تر می شود و به سمت سطح انتقال پیدا میکند و سطح سرد را نیز شروع به داغ کردن میکند.

برای این موضوع بین این 2 سطح از ایزوله ساز استفاده می شود.

مورد دیگری که حتما باید استفاده بشود استفاده از فن و هیت سینک در سمت داغ شونده می باشد به این دلیل که این حرارت تولید شده باید خارج بشود.

در نهایت مجموع جریانی که کل سیستم شما که تشکیل شده از تعدادی از المان و فن ها و.. را حساب باید بکنید و با قرار دادن در آمپر ساعت باتری خود می توانید حساب کنید که چه زمانی را می توانید این سیستم را روشن نگه دارید.

از طرف دیگر لازم نیست المان ها به صورت یکسره روشن باشد و می توانید از سنسور های دمایی استفاده کنید و زمانی که دما محیط داخلی به اندازه کافی سرد شد المان ها را خاموش کنید تا مصرف برق کاهش پیدا کند.

باکس داخلی را نیز باید ایزوله کنید که خنک سازی که انجام شده به سادگی ازبین نرود.

ویرایش اول

 

می توانید از این سایت برای حساب کردن این که چند ساعت می تواند کار کند استفاده کنید.

18 اردیبهشت 01 در 06:51
محمد دمیرچی
3730

جناب خیلی ممنونم بابت راهنماییتون لطف کردید واقعیتش من زیاد تو بحث های خیلی تخصصی و فرمول های الکترونیک سر رشته ندارم میشه به صورت ساده محاسبه ی کارکرد دستگاه من رو بهم بگید مثلا سیستم من سرجمع ۱۰ آمپر به صورت دائم کار کنه مصرفش باشه و باتری من ظرفیتش ۴۰ آمپر باشه ،به من بگید که چند ساعت باتری من می‌تونه دووم بیاره حالا با سنسور دمایی که فرمودید بازهم کارکرد کنترل میکنم بازهم ممنون از شما  – مهرداد سعادت 01-02-20 در 05:24

پاسخ ویرایش شد  – محمد دمیرچی 01-02-21 در 05:24

آقا خیلی خیلی ممنونم برای کمک بزرگی که به من کردید،دو هفته بود که دقیقا دنبال همین جواب میگشتم خدا خیرتون بده 🌹  – مهرداد سعادت 01-02-21 در 08:05

خواهش میکنم  – محمد دمیرچی 01-02-25 در 05:07

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400