حداکثر جریان مصرفی نرمال مبدل کاهنده 5آمپر

2 سال قبل
559 بازدید

0

سلام 

ماژول من مبدل DC به DC کاهنده 32-1.25 ولت 5 آمپر XL4015 با قابلیت تنظیم جریان هست .

من در ورودی به اون 16ولت و در خروجی می‌خوام 7ولت با جریان 4.65بکشم .ماژول که مشخصه 5آمپر است حالا سوال اینجاست که من وقتی 4.65میکشم ماژول چقدر تحمل می‌کنه یعنی باید ازش این جریان رو به صورت کوتاه یک دقیقه ای بکشم یا نه با مصرف طولانی مدت هم مشکلی نداره؟

13 بهمن 01 در 08:41
حامد ساسانی پور
61

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

این موارد برای جریان لحظه ای می باشند.

در دیتاشیت اکثر این مدل ها نیز این مورد ذکر شده است.

جدا از آن در تمامی قطعات پیشنهاد می شود شما حداکثر تا 70% قدرت ماژول را از آن استفاده کنید تا جلو خرابی ماژول گرفته بشود و بیشتر از آن برای جریان های لحظه ای خالی بگذارید.

برای مورد شما نیز پیشنهاد میکنم مدل 9 یا 10 آمپری را تهیه کنید تا جریان کشی ثابت با بهره بهتری داشته باشید.

 

ویرایش اول:

در مورد استفاده از هیت سینک:

بله زمانی که از هیت سینک استفاده میکنید توان عملیاتی قطعه افزایش پیدا میکند اما نه خیلی زیاد ، با این شرایط شما می توانید زمان بیشتری از ماژول کار بکشید

در مورد داغ کردن سلف نیز این نوع سلف ها با عنوان 3 آمپری به فروش میرسند اما به صورت لحظه ای جریان کشی بیشتر نیز می توان کشید.

می توانید از سلف قوی تر استفاده کنید تا جریان بیشتری را به شما ارائه بدهد. توجه داشته باشید در سلف ها 3 معلفه مهم می باشد مقدار سلف ، فرکانس سلف ، جریان سلف.

در مورد در صورت سوختن IC چه اتفاقی می افتد:

این مورد کاملا رندوم می باشد اما به صورت نرمال قطع می شود اما امکان دارد ورودی را به خروجی وصل کند که در این موارد از یک دیود TVS هم ولتاژ با خروجی در خروجی قرار داده می شود که در صورتی که ورودی به خروجی اتصال کوتاه شد دیود نیز اتصال کوتاه بشود و تغذیه را از مدار خارج کند.

 

13 بهمن 01 در 01:25
محمد دمیرچی
4100

سلام. در خصوص استفاده از ماژول با آمپر بالاتر حق با شماست اما من مجبور شدم که از ماژول فعلی استفاده کنم. به خاطر نبودن فضای کافی در باکس. ببنید برد ماژول دوتا المال داره یکی دیود 5آمپر و دیگری سلف من اومدم سلف رو از ماژول جدا کردم و با سیم به برد وصل کردم تا گرمای سلف به برد منتقل نشه. همچنین خود آی سی رو هم از ماژول جدا کردم و پیچ کردم روی هیت سینگ و با سیم آی سی رو به برد وصل کردم. یعنی سلفی روی برد نیست که گرم بکنه و آی سی هم با پیچ به هیت سینک وصل شده. یعنی من از این ماژول 3آمپر هم به مدت طولانی کشیدم اما هیت سینک کمی گرم کرده ولی سلف تیروئیدی خیلی داغ بود..... حالا با این شرایط برد که توضیح دادم به نظرتون چند دقیقه یا چند ثانیه میتونم به صورت ایمن 4.6آمپر جریان بکشم؟ چون دارم از 90درصد قدرت ماژول استفاده میکنم. و سوال دوم اگر آی سی بسوزه ولتاژ ورودی و خروجی با هم برابر میشن یا خروجی قطع میشه؟  – حامد ساسانی پور 01-11-13 در 09:56

پاسخ ویرایش شد  – محمد دمیرچی 01-11-16 در 06:23

ممنون جناب دمیرچی عزیز. قبلا که در بحث اینورتر بودیم یک جا دیدم که شما مولتی متر ویکتور vc97 دارین. باطری 9ولت اینجا گرونه دونه ای 50یا 60تومن هست و اغلب به درد نخور هستن و مثلا دومورد بود که من فقط گذاشتم رو مولتی متر و تست دیود کردم بعد از چند روز از کار افتاد و خلاصه من تاحالا 4تا عوض کردم به همین خاطر به این فکر رفتم که یک باطری 3.7(فول شارژ 4.14 یک آمپری )بزارم داخلش یعنی بیام باطری رو یه یک افزاینده وصل کنم و روی 9ولت فیکس کنم و یه مقاومت 50اهم بزارم در قسمت ورودی افزاینده که نزاره جریان زیاد بکشه چون عمده کار من تست ظرفیت خازن هست و گذاشتن مقاومت 50اهم به خاطر جلوگیری جریان کشی میکروکنترلر هست (به خاطر تست خازن احتمالا جریان کشی زیاد بشه) چون مولتی من از این آی سی های قیری نیست و از آی سی لحیمی هست..این رو در قالب سوال جدید مطرح نکردم چون میخواستم شخص شما پاسخ بدین‌ در کل میخواستم نظر شما رو در مورد کارم بدونم یعنی استفاده از افزاینده و باطری 3.7 و مقاومت 50اهم در کل این روش ایمن هست یا خیر وکلا نظر شما رو بدونم. و اگر پیشنهاد بهتری دارین بفرمایید.  – حامد ساسانی پور 01-11-16 در 07:56

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400