ریست شدن ماژول nodemcu به محظ دریافت پیامک

1 سال قبل
490 بازدید

0

سلام من با برد نودم و سیم۸۰۰ال هشت تا رله رو میخوام کنترل کنم اما به محض دریافت اس ام اس و روشن شدن رله بردم ربست میشه و رله هم باز خاموش میشه ولتاژ لازم۳.۳ولت من با کابل به گوشیم وصل میکنم باز هم ریست میشه کسی میتونه راهنمایی کنه 

03 اسفند 01 در 03:25
پیام کمالی انبی
3

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

ولتاژ مورد استفاده این 3 ماژول شما کاملا متفاوت می باشد و احتمال زیاد مشکل شما در تغذیه می باشد.

موارد زیر را توجه داشته باشید و اعمال کنید انشالله حل می شود.

1. ولتاژ رله شما 5 یا 12 ولت می باشد که به ازای هر رله در حدود 50 الی 100 میلی آمپر می باشد پس شما چیزی در حدود 1 آمپر برای 8 کانال خود نیاز دارید.

2. ولتاژ NodeMCU نیز 3.3 ولت می باشد که از طریق رگوراتور داخلی خودش ایجاد می شود و شما باید به پایه VIN که بر روی برد می باشد 5 الی 7 ولت بدهید. درست هست وقتی USB را وصل میکنید به شما 4.5 ولت بر روی پایه VIN می دهد اما این ولتاژ برای رله ها کافی نمی باشد که از این پین تغذیه شوند. در نتیجه تغذیه جدا استفاده کنید و هم رله و هم NodeMCU را تغذیه کنید. جریان مورد نیاز NodeMCU نیز چیزی در حدود 100 الی 200 میلی آمپر می باشد.

3. ولتاژ ماژول SIM800L
تمامی ماژول های سیم کارت با ولتاژ 3.6 الی 4.2 ولت کار میکنند که استفاده از آنها را در سیستم های الکترونیکی مشکل می کند از طرفی هم جریان کشی در زمان رجیستر شدن و دریافت و ارسال پیام و زنگ به حدود 2 آمپر می رسد که خود نیز چالش های دیگری را نیز به وجود می آورد.

 

پیشنهاد بنده

شما بهتر هست یک منبع 12 ولت در حدود 3 الی 5 آمپر (بیشتر هم باشد میشکلی ندارد)

خروجی این منبع را به 2 عدد رگوراتور فرکانس بالا مانند MP1584EN بدهید و خروجی را بر روی 5 و 4.2 تنظیم کنید.

خروجی 5 ولت را به NodeMCu بدهید و در صورتی که رله شما 5 ولت بود به آن نیز همین ولتاژ را بدهید و در صورت 12 ولت بودن که مستقیم به منبع وصل کنید.

ولتاژ 4.2 را نیز به ماژول سیم کارت خود بدهید. همچنین یک خازن در حدود 10 میکروفاراد الکترولیتی نیز در خروجی ماژول 4.2 نیز قرار بدهید.

جای گزین رگوراتور بالا نیز می توانید از LM2596S نیز استفاده کنید اما فرکانس پایین می باشد.

 

روش دیگر (شخصا از این روش بهتر نتیجه گرفته ام)

در صورتی که رله های شما 5 ولت می باشد.

شما یک عدد باتری لیتومی تهیه میکنید با ماژول کنترل شارژ باتری لیتومی در این سیستم شما باتری را به خروجی این ماژول می دهد و خروجی ماژول را به ماژول سیم کارت وصل میکنید.

(فقط توجه داشته باشید که یک کلید یا یک ترازیستور Mosfet-P در مسیر مثبت قرار بدهد تا به صورت دستی یا از طریق NodeMCU کنترل خاموش و روشن بوندش را انجام بدهید.)

دقت کنید در سمت فیش USB ماژول نیز پد های مثبت و منفی دارد. می توانید از این پد ها برای تغذیه 5 ولت USB به NodeMCU و رله ها استفاده کنید.

در صورتی که فیش های مدل مختلف نیاز داشته باشید این ماژول را در مدل های دیگر نیز موجود داریم می توانید از این بخش تهیه کنید.

در این روش باتری به عنوان بک آپ شما عمل میکند و جریان مورد نیاز ماژول سیم کارت را تامین میکند و جلو جریان کشی های لحظه ای از سیستم را میگیرد و سیستم شما نیز ریست نمی شود.

06 اسفند 01 در 10:56
محمد دمیرچی
3730

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400