شبیه سازی فشردن یک کلید فیزیکی با سیگنال الکترونیکی

1 سال قبل
5492 بازدید

0

من یه کنترل لوستر دارم که روش یه سری کلید فیزیکی داره. این بورد کنترل هست:

همونجور که میبینید با فشردن کلید اتصال بین دو نقطه از بورد برقرار میشه و سیگنال روشن/خاموش به لامپ فرستاده میشه.

حالا من میخام این کار رو با رزبری پای ام انجام بدم. اما هیچ ایده ای ندارم از اینکه چطور میتونم یه همچین بوردی رو که با کلید های فیزیکی کار میکنه بصورت الکترونیکی کنترل کنم.

ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.

29 فروردین 02 در 01:25
آرمان جعفرنژاد
13

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
1

با سلام

این ریموت ها اکثرا از سنسور های IR برای ارسال داده به لوستر ها استفاده میکنند.

می توانید یک گیرنده IR تهیه کنید و جلو سنسور قرار بدهید و کد های ارسالی را ذخیره کنید و با یک فرستنده IR دیتا های ذخیره شده را ارسال کنید به سمت لوستر خود

در بعضی از این ریموت ها از RF نیز استفاده می شود برای تشخص این موضوع در صورتی که LED فرستنده IR بر روی برد قرار نداشت پس از نوع RF می باشد. در زمینه RF نیز چنیدن فرکانس داریم 433 و 315 جز فرکانس های استاندارد هستن. این مورد را نیز می توانید از طریق گیرنده همین فرکانس ها بررسی کنید و در صورتی دیتایی دریافت کردید مشابه بالا عمل میکنید.

در صورتی که در این فرکانس ها نبود. احتمال این که فرکانس استاندارند نباشد میرود. از این رو برای یافتن فرکانس به اسیلوسکوپ نیاز دارید. که مسیر سختی می شود.

راه دیگر هویه کردن سیم هایی به پایه های IC می باشد و با بررسی این که به اتصال دادن کدام سیم ها کدام دکمه ها کار میکنند را پیدامیکنید.

سپس این سیم ها را با مقاومت به io ها میکرو کنترلر خود وصل میکنید و با دستور دادن به همین پایه ها می توانید کاری که نیاز دارید انجام بدهید.

 

30 فروردین 02 در 11:08
محمد دمیرچی
3670

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400