برد الکترونی موتور براشلس

1 سال قبل
7293 بازدید

0

ا سلام یک موتور براش لس اره شارژی دارم که برد الکترونی آن ایراد پیدا کرده است. منبع تغذیه آن دو باتری همزمان 21 ولت 4 آمپر می باشد. چ پیشنهادی برای جایگزینی برد آن دارید؟ لطفا راهنمایی بفرمایید09147255274

30 فروردین 02 در 09:30
واحد پارسا
1

افزودن دیدگاه

2 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

باتری ها به صورت سری یا موازی به موتور متصل می شوند؟؟

موتور شما با 3 سیم به درایور اش وصل می شود یا 2 سیم؟؟

با توجه به جواب های شما:

سری یا موازی بودن زیاد اهمیت ندارد فقط با توجه به این موضوع درایور مناسب آن به شما پیشنهاد می شود.

در مورد 3 سیم یا 2 سیمه بودن نیز : در صورتی که 3 سیمه باشد یعنی مدار کنترل براشلس نیز بر روی برد بوده است در نتیجه شما باید درایور موتور براشلس مخصوص این مدل را تهیه کنید. توجه داشته باشید که این نوع درایور موتور ها را بیشتر فروشگاه هایی که تجهیزات کواد کوپتر یا موتور میفروشن دارند. (سری یا موازی بودن باتری ها در اینجا مهم می باشد که به فروشنده باید اعلام کنید)

البته توجه داشته باشید که برای کنترل سرعت موتور شما نیاز دارید یک مدار PWM ساز نیز به ورودی این نوع درایور موتور ها اضافه کنید تا بتوانید موتور را روشن و سرعتش را کنترل کنید

در صورتی که 2 سیمه باشد یعنی موتور شما از نوع DC می باشد و می توانید با  این درایور موتور آن را روشن کنید.

 

02 اردیبهشت 02 در 06:43
محمد دمیرچی
3670

افزودن دیدگاه

0

سلام اگر موتور شما براشلس باشه این درایور براش مناسبه ولی توی سایتهای داخلی پیدا نمیکنید من خودم با سفارش خارجی خریدم :

 

https://www.marotronics.de/Brushless-Driver-Controller-BLDC-Motor-Driver-12-36V-15A-500W-with-Hall-speed-control

اما با توجه به تصویر ارسالی که خیلی هم واضح نیست به نظرم موتور شما براشلس نیست و در اینصورت درایوری که جناب دمیرچی معرفی کردند مناسبه. 

نکته دیگه اینکه اگر موتور شما براشلس نباشه معمولا در ابزارهایی که موتور dc براش دارند در داخل کلید راه اندازی دستگاه یک مدار دارای ماسفت وجود داره که کنترل دور موتور رو بر عهده داره. و مداری که در این ابزارها وجود داره مدار کنترل شارژ و دشارژ باتری لیتیومی است. با توجه به ولتاژ باتری دستگاه شما اگر دو باتری موازی باشند یعنی 21 ولت داریم در نتیجه مدار محافظ باتری 5 سل باید تهیه کنید. در کافه ربات من 4 سل  اون رو تهیه کردم و قیمت خیلی خوبی هم داشت اما 5 سل رو باید در گوگل سرچ کنید ببینید کجا موجود دارند. من از جای دیگه تهیه کردم چون کافه ربات 5 سل  نداشت.

 

16 شهریور 02 در 01:40
حسین میرزاپور
111

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400