راهنمای هوشمندسازی خانه از طریق دوربین و ارتباط صوتی Google Assistant

2 سال قبل
647 بازدید

0

سلام وقتتون بخیر، من میخوام  استفاده از دوربین کوچک که با بلوتوث به گوشی وصل بشه و هر شخص که جلوی دوربین قرار بگیره ،توی گوشی نشون بده و بعد از مجوز در موبایل برای باز کردن استفاده بشه. و همینطور در این ماکت میخوام با سیستم پردازنده صوتی بلوتوثی به سیستم صوتی گوگل وصل میشه ،بشه زمانی که سوال پرسیده میشه با وصل شدن به گوگل صوتی سوال جواب داده بشه.  این فرایند در ابعاد ماکت درست کنم ،نمیدونم چه قطعاتی باید از شما خریداری کنم برای ساختش و همینطور برای نحوه اجرا سازیش ممنون میشم راهنماییم کنید،تا خرید درست داشته باشم و بتونم راه اندازی کنم.اگر برای راه اندازی یا قطعات اطلاعات لازمه رو ندارید شخصی رو معرفی کنید.ممنون.

 
 
 
07 دی 00 در 07:52
SV.mrd
1

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

سلام

سوال اول:

بلوتوث پهنای باند کافی برای انتقال تصویر را بر روی گوشی ندارد و در صورتی هم که بتوانید این کار را بکنید سرعت و کیفیت بسیار پایینی دارید.

پیشنهاد میکنم از wifi برای این سیستم استفاده کنید.

یکی از ماژول هایی که میتوانید به صورت دقیق کاری که میخواهید انجام بدهید وجود دارد ESP32CAM می باشد، که از کد آماده Video Streaming آن می توانید استفاده کنید که با وصل شدن wifi محیط یا قرار گرفتن در مود access point شما با استفاده از گوشی خود به ماژول وصل بشوید و تصویری که توسط دوربین ماژول ضبط می شود را مشاهده کنید.

برای اطلاعات بیشتر راه‌اندازی این ماژول می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ESP32-CAM Video Streaming Web Server

برای بخش باز کردن درب نیز باید در کدی برای ضبط ویدیو می باشد تغییراتی ایجاد کنید که یکی از پایه ها را از طریق وب کنترل کنید و آن پایه را به ماژول رله وصل کنید که بتواند آن را کنترل کنید و رله را به درب خود وصل کنید. برای نمونه می توانید از این مدل رله استفاده کنید.

ماژول رله 5 ولت یک کاناله

سوال دوم:

متأسفانه ضبط تصویر برای ماژول تقریبا کل پردازش را پر میکند و دیگر جایی برای استفاده از GoogleAssistant وجود ندارد. ESP32 نیز به عنوان نود برای GoogleAssistant می تواند به سادگی کار کند اما به عنوان ضبط صدا و پردازش مقداری برایش سخت می باید و برای راه اندازی این مود نیاز به دانش برنامه نویسی بالایی دارید که بتوانید این کار را بکنید و در صورتی نیز که بتوانید این کار را بکنید باید از دو عدد ESP32 استفاده کنید که یکی مسئول دوربین و دیگری صدا باشد و به یکدیگر وصل کنید تا بتوانند با هم صحبت کنند تا کل پروژه ای که نیاز دارید را انجام بدهد.

راه حل دیگر:

راه حل دیگری که می توانم به شما پیشنهاد بدهم استفاده از Raspberry Pi می باشد که هزینه بسیار بالایی دارد اما برنامه نویسی برای Raspberry Pi به زبان Python می باشد. اما می توانید دوربین داشته باشید و GoogleAssistant را نیز به همین برد وصل کنید. 

انواع برد های Raspberry Pi را می توانید از این لینک مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که Raspberry Pi Pico داستان دیگری دارد.

انواع دوربین های Raspberry Pi را می توانید از این لینک مشاهده کنید.

 

08 دی 00 در 06:19
محمد دمیرچی
3670

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400