استفاده باتری Ni-Cl در Node-MCU

سلام و عرض ادب

ببخشید من یک دونه Node-MCU خریدم حالا تا به دستم برسه یه سوال داشتم

می خواهم بدونم اگر من Node-MCU رو بعد از این که پروگرم کردم بخواهم روشنش کنم میشه از باطری نیکل کادیومی استفاده کنم یا نه برا ماژول خطر داره ممنون میشم جواب بدید

با سلام

باتری های نیکلی همگی 1.2 ولتی می باشند و برای استفاده در Node-MCU شما به حداقل 3 عدد از این باتری ها نیاز دارید تا ولتاژ 3.6 ولت را ایجاد بکنید تا بتواند سطح ولتاژ 3.3 ولتی مناسب Node-MCU را تامین بکند

از سوی دیگر چون ولتاژ این باتری در حالت شارژ به 3.6 ولت میرسد در صورتی که به صورت مستقیم به میکرو وصل بکنید امکان آسیب رسیدن وجود دارد (همین 0.3 بیشتر بودن)

راهکار چیست؟ وصل کردن باتری به پایه VIN روی ماژول - مشکل کجا هست؟ این پایه به رگوراتور داخلی روی برد رفته و دارای یک افت ولتاژ 1.1 ولتی می باشد. پس برای وصل کردن به پایه VIN شما نیاز به 4 عدد باتری دارید که ولتاژ 4.8 ولتی را بسازید تا با حساب افت ولتاژ به شما 3.3 ولت کامل را بدهد.

 

در نهایت پس از این همه دردسر مشکل شارژ کردن این باتری ها را دارید علاوه بر قیمت خود باتری ها که زیاد می باشد شارژرش نیز گران می باشد.

 

راهکار جایگزین مناسب استفاده از باتری لیتومی به همراه یک ماژول ساخت پاوربانک می باشد. به این صورت که باتری به سادگی شارژ می شود و در نهایت خروجی ماژول نیز فیش USB می باشد که میتوانید به ورودی USB برد Node-MCU وصل بکنید.