در وبسایت محصولی رو خریدم که میخوام خروجی با کیفیت ازش بگیرم و البته یه مدار تقریبا هم اندازه. که خروجی با کیفیت این رو به دیجیتال تبدیل کنه که بتونم در raseperry pi zero 2w استفاده کنم.
داخل محصول نوشته که "سازگاری با مبدلهای آنالوگ/دیجیتال: خروجی تقویتکننده را میتوان به راحتی با مبدلهای آنالوگ/دیجیتال با ورودی حداکثر 3.3 ولت استفاده کرد."
ولی اصلا اینطور نیست یعنی هیچ ADC یا کارت صدا پیدا نکردم زیر ۲۰۰ تومن.
https://thecaferobot.com/store/cjmcu-max9814-high-performance-microphone-agc-amplifier-module
با سلام
در ابتدا این موضوع را براتون روشن بکنم.
خاصیت تکنولوژی صوتی بر روی دیتا آنالوگ میچرخد. از این رو زمانی که با صورت میخواهید کار بکنید لازم هست دیتا را به صورت آنالوگ یا اگر به دیجیتال میخواهید تبدیل بکنید باید تعداد بیت بالا و فرکانس بالا انجام بدهید تا کیفیت افت نکند.
از این رو این مبدل ها قیمت بالایی دارن
اگر هدف شما وصل کردن میکروفون به میکروکنترلر ها می باشد (ESP و رزبری پیکو) میتوانید از میکروفون های دیجیتال استفاده بکنید.
میکروفون دیجیتال یعنی چی؟؟ یعنی اینکه در دنیا تکنولوژی منطقی نیست دیتا صدا با اون حساسیت آنالوگ رو به دیجتال با دقت پایین یا هزینه بالا تبدیل بکنیم انتقال بدیم و دوباره به آنالوگ تبدیل بکنیم تا بتونیم پخشش بکنیم.
از این رو اومدن یه پروتکل مخصوص ساختن به اسم I2S که دیتا های صدا را از مبدا تا مقصد با این پروتکل میسازن و دیجیتال شده ارسال میکنن و نیازی به مبدل های ADC نیست و مستقیم خود سنسور دیتا رو دیجیتال میخونه و میفرسته. در سمت مقابل هم آمپلی فایر هایی با این تکنولوژی داریم که میتونن این دیتا رو به صوت تبدیل بکنن.
یک نمونه از میکروفون های دیجیتال محصول ماژول میکروفون MEMS INMP441 با رابط I2S هست.
و در سمت مقابل نیز که این دیتا را به صوت تبدیل بکنه نیز محصول ماژول دیکدر I2S استریو UDA1334A هست
نکته ای که باید در نظر داشته باشید باید میکرو شما نیز این پروتکل را داشته باشد در این زمینه هر 2 این ماژول ها با ESP32 تست شدن و کار میکنن. (آردوینو ها این پروتکل را ندارند)