انتخاب باتری و انتخاب قطعه در tmperature در ماژول اینورتر تمام موج سینوسی DC به AC افزاینده

سلام وقت بخیر

برای ماژول اینورتر تمام موج سینوسی DC به AC افزاینده میشه از باتری لیتیوم پک 12 ولت و جای temperature از مقاومت ntc  استفاده کرد.

با سلام

اگر منظور شما محصول ماژول اینورتر تمام موج سینوسی DC به AC افزاینده هست

روی این ماژول برای کنترل دما از همان سنسور NTC استفاده شده است. در سمت خروجی دقت بکنید یک NTC داخل هیت سینک با چسب سیلیکون قرار داده شده است.

برای ورودی برق نیز میتوانید از باتری لیتومی پکی استفاده بکنید ولی پیشنهاد نمیشود. به 2 علت

1. برق ورودی این ماژول بین 14.4 الی 12 ولت هست و باتری لیتومی در زمان شارژ کامل 12.6 هست و در خالی به 9 ولت میرسد. که باعث میشود این برد تشخیص خالی بودن باتری بدهید و خروجی را قطع بکند (برای تست اوکی هست ولی استفاده باید تنظیمات حداقل ولتاژ را تغییر بدهید تا کل باتری رو استفاده بکنید)

2. در زمینه توان نیز هزینه بیشتری پرداخت میکنید برای مثال برای خرید یک باتری اسیدی 7 آمپر 12 ولت شما حدودا 1 الی 1.2 میلیون پرداخت میکنید که در نهایت به شما 84 وات خروجی میدهد

در باتری لیتیومی 3 عدد باتری 3.5 آمپر را باید با هم سری بکنید و در نهایت باید 2 عدد از اینا ها را با هم موازی بکنید

که در کل به 6 عدد باتری میرسید. که هزینه هر باتری را فرض کنیم 400 تومن باشد میشود 2.4 میلیون که هزینه این 2 برابر هست حالا مدار محافظ BMS و سیستم شارژر اش نیز حساب نشده است.