تبدیل کلید مکانیکی به الکترونیکی

درود خدمت عزیزان

در مداری با ولتاژ ۱.۵ ولت و جریان ۱۰ میلی امپر ، به جای یک کلید مکانیکی که با هر بار فشار ، یک عدد روی سون سگمنت نمایش میده ، چه مدار یا ماژولی جایگزین کنم که هر ثانیه یکبار این اتصال برقرار بشه؟

سپاس 

با سلام

مورد اول

شما عددی که میخواهید روی سگمنت نمایش بدهید را دارید با IC خاصی درایو میکنید؟ یا مستقیم به تغذیه وصل کرده اید؟

مورد دوم

شما از یک باتری قلمی دارید استفاده میکنید؟؟ دلیل خاصی برای استفاده از این ولتاژ دارید؟؟

در صورتی که به صورت دوره ای میخواهید پالس داشته باشید از IC یا ماژول های 555 باید استفاده کنید یا ماژول سیگنال جنراتور که در سایت هستند، که به ترتیب حداقل 8 و 5 ولت نیاز دارند.

سلام وقت بخیر.  به نظرم با همین راهکار که جناب دمیرچی ارائه دادند پیش بروید و برای اینکار هم ناگزیر به استفاده از منبع تغذیه مجزا هستید. در اینصورت میتونید خروجی ماژول سیگنال ژنراتور یا ماژول 555 رو به یک ماژول رله تک کاناله وصل کنید و اینکه از دو سر کلیدی که فشار داده میشه دو سیم لحیم کنید و به خروجی NO  و COM ماژول رله وصل کنید. در اینصورت رله به جای کلید کار خواهد کرد.

راه دیگر استفاده از ماژول تایمر رله دار هست که اون هم به همین ترتیب میشه استفاده کرد با این تفاوت که دیگه نیاز به تهیه ماژول رله مجزا نداره.

نکته آخر اینکه ماژولها منبع تغذیه مجزا نیاز دارند با دستگاه صلوات شمار شما ارتباط الکتریکی ندارند فقط دو سر کلید به Contact های رله باید وصل بشه که کار همون کلید رو در دوره های زمانی که تنظیم می کنید انجام میده. 

درود جناب دمیرچی. برد یک دستگاه صلوات شمار هست . که با یم باطری نیم قلمی کار میکنه. قصد دارم به جای کلید فشاری که با انگشت فشرده‌ میشود و‌ ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ … را روی سون سگمنت نشان میدهد ، ماژولی اضافه کنم که اینکار را به صورت الکترونیکی‌ و هر‌ یک ثانیه انجام دهد. ( در مقایسه انگار‌ هر یک ثانیه یکبار انگشتمو‌ فشار بدم روی کلید فشاری)

مواردی که فرمودین رو تقریبا فرا گرفتم. مخصوصا ۵۵۵. چالش بنده اینه که حتما از این صلوات شمار برای این پروژه استفاده کنم. الان دغدغهدی بنده فقط قطع و وصل شدن اون کلید مکانیکی در هر ثانیه هست. با تشکر زیاد.

در شرایطی که فرمودید فکر نمیکنم چیزی رو داشته باشیم. باز خودتون باید بررسی کنید که چه کد IC هایی این شرایط ولتاژ پایین و ابعاد کوچک را ایجاد کنن، شما به یک ژنراتور پالس نیاز دارید که خروجی رو با یک mosfet به دکمه مورد نظر وصل کنید.

ممنون از راهنمایی

لطف کردید سپاس فراوان

خواهش میکنم