جریان در خروجی ماژول کنترل سرعت موتور دی سی

  درود خدمت عزیزان .

چرا در این ماژول کنترل سرعتِ موتور دی سی ، علی رغم اینکه ولوم تا انتها بسته است و هیچ ولتاژی به موتور اعمال نمیشه ، جریانی در حدود ۳۳ میلی امپر وجود داره؟ 

با سلام

این جریان را بین موتور و درایور موتور دارید میگیرید؟؟

یا بین منبع تغذیه و درایور موتور؟؟

 

ویرایش اول:

حدث میزنم این موضوع به کارکرد این نوع درایور ها برمیگردد. چون درون این درایور ها از یک IC 555 استفاده شده است و در حداقل صفر کامل نمی شود و یک PWM با درصد خیلی خیلی کوچیک ایجاد میکند که همین باعث می شود مقداری جریان بر روی موتور بیوفتد.

چون این سطح ولتاژ خیلی کم می باشد موتور شروع به حرکت نمیکند.

شک بنده نیز زمانی بیشتر شد چون اعلام کردید با ولتاژ 2 برابری دقیقا این جریان حدودا 2 برابر شد.

 

در مورد ارسال پیام نیز اطلاعی ندارم، اما به بخش مربوطه اطلاع میدم که بررسی کنن.

1 پسندیده

درود جنای دمیرچی . منبع تغذیه ی ۱۲ ولت ۱ امپر را به درایور متصل کردم و جریان بینِ درایور و موتور می باشد. یک منبع تغذیه ی ۲۴ ولت ۲ آمپر هم امتحان کردم که در حدودِ ۷۰ میلی آمپر را نشان میداد.
( همیشه وقتی جواب سوالی به من داده می شد ، ایمیل و نوتیفیکیشن دریافت میکردم. اینبار هیچ آلارمی نداشتم . آیا تغییراتی داده شده یا ایراد از موبایل منه ؟ ) سپاس .

پس به صورت کلی ، ( و نه فقط در این موردِ خاص ) ما میتونیم اعداد و ارقامی رو به اسمِ ولتاژ یا جریان یا ظرفیت ووو ، مونیتور کنیم ، ولی هیچ ارزشی در مدار نداشته باشن؟ اگر درست متوجه شدم ، آیا میشه اسمِ این شرایط رو نشتی یا تلرانس گذاشت؟ و یا یک ضعف در طراحیه مداره؟

بله تا حدودی به همون نشت مشخص میشن، چون خیلی کم هستش ارزش محاسبه یا بررسی ندارن. اگر این چنین جریان هایی برای شما مهم میباشد پیشنهاد میکنم در ورودی برق یک کلید قرار بدهید که برق را به صورت کامل قطع کند

سپاس از راهنمایی.