من دنبال یه نمایشگر لمسی مناسب برای اردوینو وesp هستم طوری ک هردو رو ساپورت کنه یکی قبلا گرفتم متاسفانه هرچی کار کردم باهاش نتیجه نگرفتم بخاطر همین گفتم اینجا مطرح کنم شاید گزینه مناسبی رو پیدا کردم ویژگی هایی ک میخوام این نمایشگر داشته باشه ایناس: لمسی باشه ، تمام رنگ، ترجیحا کتابخوانه ای نیاز داره معروف باشه حتی الامکان استفاده ازش آسون باشه چون برای بعضی ها اونطوری ک متوجه شدم خیلی داستان داره که بخوان جواب بگیرن ممنون میشم اگه گزینه هایی که میدونید مناسبه رو معرفی کنید
با سپاس فراوان از تیم کافه ربات و اعضای محترم انجمن
نمایشگر های پارالل و نمایشگر های SPI که نحوه ارتباط این نمایشگر ها به میکروکنترلر می باشد. نمایشگر های پارالل به دلیل استفاده از تعداد پین های زیاد برای راه اندازی در برد های ESP اکثرا استفاده نمیشوند چون تقریبا تمامی پایه ها را اشغال میکنند. از این رو روی برد های آردوینو بیشتر استفاده میشوند
نمایشگر های SPI به دلیل نیاز به سرعت بالا در نحوه ارتباط خود در برد های ESP بیشتر استفاده میشود.
هر 2 این کتابخانه ها هر 2 پروتکل این نمایشگر ها را پشتیبانی میکنند و از این نظر نیازی به نگرانی نمیباشد.
فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که رفرش صفحه در برد های آردوینو خیلی کند تر از ESP می باشد.
در زمینه تاچ نیز نحوه هایی که این کار انجام میشود در 2 روش کلی می باشد
خواندن مقدار مقاومت به صورت مستقیم که اکثرا در شیلد های برد های آردوینو انجام میشود.
استفاده از IC درایور که در نهایت به شما پروتکل SPI یا I2C میدهد که با کتابخانه مربوطه به ماژول وصل میشود.
در صورتی که در راه اندازی نمایشگر خود دچار مشکل شده اید میتوانید در یک سوال جدید نوع نمایشگر و نحوه برنامه نویسی خود را قرار بدهید و در صورت امکان شما را راهنمایی بکنیم