سلام
من یه ال سی دی پیدا کردم که از نوع TFT هست که حدود های 5 اينچ ميشه و 40 پین هست ولی اطلاعاتی که روش نوشته رو سرچ میزنم، چیزای دیگه میاره.
میخواستم بدونم رابطش چیه و میشه با آردوینو یا هر میکروکنترلر دیگه راهش انداخت؟؟
و اینکه دیتاشیت اینو چجور میتونم پیدا کنم و شبیهش تو خود سایت کافه ربات نیس که با توجه به اون پایه ها رو پیدا کنم؟


سلام
این نمایشگر ها درایور داخلی دارند و بیرون ماژول نیازی به IC دیگری نیست.
اگر این نمایشگر هایی که 40 پین می باشد تمامی ارتباط ها را دارند یعنی پارالل و SPI را پشتیبانی می کنند (I2C به دلیل بزرگ بودن نمایشگر وجود ندارد) و برای انتخاب مود تصویر نیز 3 عدد پایه برای انتخاب وجود دارد که با اسم های IM0-IM2 می باشد.
و با وصل کردن به میکرکنترلر می توانید برنامه نویسی کنید.(برای مثال درایور LCD ILI9488 را قرار داده ام)

یک گزینه دیگر نیز پروتکل RGB می باشد که در نمایشگر های 4.3 به بالا دیده می شود که به نوعی پارالل می باشد و تمامی پایه ها دیجیتال ورودی می باشند.
در این سیستم تمامی رنگ های هر پیکسل به صورت همزمان در تعداد لاین های زیادی به نمایشگر ارسال می شود.

سلام لطف میکنید نوشته روی کابل فلت را نیز به صورت دقیق بنویسید. چون یک مقدار بعضی از حرف ها مشخص نمی باشد و در صورت اشتباه زدن حتی یک حرف مدل درست پیدا نمی شود
سلام
XY-4304-0116-V2
2013-05-15
FHX
سلام
با توجه به رقم های اولیه این نمایشگر به نظر میرسد که 4.3 اینچی باشد.
نزدیک ترین چیزی که پیدا کردم این لینک می باشد.Écran commun LCD TFT 4,3 pouces 40 broches 24 bits 043056 B0-40-N GL 04303600 -40 GL 043056 B0-40 ZNL043T702-P40 480(RVB)*272 105*65mm - AliExpress 502
که کدش می شود GL04303600-40 که اطلاعات بیشتری دارد و 40 پین نیز می باشد
امیدوارم کمک خوبی به شما بکند
سلام مجدد
ببخشید میشه خود لینک اصلی که تو پیام فرستادین رو باز بفرستین
فقط خود لینک اصلی
من دیتاشیت این ال سی دی رو از تو همین سایت که فرستادین دانلود کردم ولی پایه های ال سی دی نامفهوم هستن به نظر شما رابطش چیه و باید حتما چیپ درایور بزارم تا با آردوینو یا میکروکنترلر ها راه بیوفته؟؟
اگه میشه یه ماژول یا درایور که به این ال سی دی وصل میشه و HDMI داره یا اینکه رابط SPI یا I2C داره معرفی کنید.