راهنمایی برای انتخاب المان سرد کننده tec1

ممنون میشم راهنمایی کنید که المان خنک کننده با امپر پائین (4 امپر) خنک کنندگی بیشتری دارد یا با امپر بالا مثلا (15 امپر) چون میخوام یخچال کوچک 12 ولتی برای ماشین بسازم نمیدونم چه امپری بهترین نتیجه رو میده؟

با سلام

هرچقدر آمپر المان خنک کننده بیشتر باشد توان خنک کنندگی بیشتری خواهد داشت. اما از سمت دیگر برای خنک کردن سمت گرم این المان ها باید هیت سینک های قوی تری استفاده بکنید چون این توانی که برای خنک کردن دارد مصرف میکند را خنک بکند.

در صورت عدم خنک کردن یا استفاده از خنک کننده با توان پایین این المان میسوزد.