سلام
با esp32-s3-wroom-1 و ترانزیستور 2n2222 و آداپتور 5ولت یک آمپر چه مقاومت هایی لازمه تا بتونم فرستنده رو با حداکثر توان ممکن روشن کنم، هم در پایه بیس و هم در کلکتور ؟؟
ممنون
سلام
با esp32-s3-wroom-1 و ترانزیستور 2n2222 و آداپتور 5ولت یک آمپر چه مقاومت هایی لازمه تا بتونم فرستنده رو با حداکثر توان ممکن روشن کنم، هم در پایه بیس و هم در کلکتور ؟؟
ممنون
با سلام
در مورد فرستنده های IR نیازی نیست ترانزیستور قرار بدهید و خود ESP توان روشن کردن این نوع LED را دارد.
همچنین روشن کردن بیشتر از یک حدی باعث آسیب دیدن LED میشود.
اگر میخواهید با ترانزیتسور و 5 ولت روشن بکنید میتوانید در سایت های محاسبه مقاومت برای LED ها نوع LED را بر روی IR قرار بدهید و ولتاژ خود را اعلام بنمایید تا مقاومت مناسب شما اعلام بشود.
این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که با ESP مستقیم نیز نیاز به مقاومت دارید (3.3 را باید حساب کنید)
در پایه بیس ترانزیستور نیز بین 1 الی 10 کیلو مقاومت قرار بدهید کافی هست.