راه اندازی استپ موتور

   
   

یک استپ موتور دارم میخواهم با دور کامل به همراه تنظیم دور راه اندازی کنم . مشخصات به صورت زیر می باشد 

27 ولت

2.5 آمپر

1.5/3 درجه 

3 فاز  دارای سه سیم زرد و یک سیم قرمز

360 دور نامی 

نوع E

0.196N.m 'گشتاور

تو اینترنت شروع پالس را 3000 نوشته

 

چه لوازمی لازم دارم . راهنمایی جهت نصب لطفا ؟

 

با تشکر قاضی

 

با عرض سلام مجدد

با مولتی متر گرفتم

1) بین سیم قرمز و سه سیم زرد دو به دو بوق داریم

2)بین سه سیم زرد دو به دو بوق داریم . 

3)زرد ها با هم و زردها با قرمز وقتی موتور میچرخد 5 تا 10 میلی ولتاژ دارند . 

4)زردها دو به دو 1/9 اهم مقاومت برابر دارند .

5)زردها با قرمز 1/2 اهم مقاومت برابر دارند . 

با تشکر

قاضی

سلام

با توجه به کد موتور شما مقداری از استپ موتور های معمولی متفاوت می باشد.

یک تست را خدمتتون عرض میکنم انجام بدهید تا شماتیک سیم کشی بدست بیاید چون اطلاعاتی از نوع سیم کشی این موتور یا دیتاشیت آن بدست نیاوردم.

در صورتی که یک LED دارید آن را بین 2 عدد از سیم های خروجی قرار بدهید و شفت موتور را با دست با سرعت حدودا کم بچرخانید در صورتی که LED روشن شد یعنی این 2 سیم با هم مشترک می باشد و جدا کنید و همین کار را با 2 سیم دیگر کنید تا 2 جفت سیم بدست بیاید.

برای موتور شما حدث میزنم که سیم کشی دلتا می باشد و اگر به این صورت باشد با قرار دادن LED بین سیم قرمز و تمامی سیم های دیگر باید روشن شود و این احتمال نیز میرود که بین خود سیم های زرد نیز قرار بدهید LED روشن بشود.

لطف کنید این تست را انجام بدهید تا سیم های مشترک بدست بیایند تا نوع سیم کشی موتور شما مشخص شود و بر اساس آن درایور مورد نظر را پیشنهاد بدهم

در صورتی که LED ندارید مولتی متر خود را در حالت بوق قرار بدهید و ببینید بین کدام سیم ها بوق میزند و آیا مقدار مقاومت ها بین سیم های خاصی متفاوت می باشد یا خیر

من کارهای مورد نظر را بر روی موتور انجام دادم و منتظر پاسخ شما هستم .

ممنون

قاضی

سلام

با توجه به اندازه گیری هایی که شما انجام دادید به نظر می آید موتور شما از سری ستاره ای می باشد

که با توجه به این نو موتور شما باید از درایور موتور های سه فاز که از سیم کشی ستاره ای استفاده میکنند استفاده کنید.

احتمال دارد بتوانید از ESC ها استفاده کنید که این سری از موتور ها راه‌اندازی کنید، اما باید تست بشود

یک عکی از مدار ESC و جهت اطلاعات بیشتر در مورد این مدار می توانید به این لینک مراجه کنید.

در این روش سیم قرمز رنگ را به جایی وصل نمیکنید و از طریق 3 سیم زرد رنگ برای این موضوع استفاده میشود.

موتور های سه فاز اکثرا سرعت بالایی دارند و برای سرعت پایین ندیده ام استفاده بشود با توجه به استپ موتور بودن موتور شما به نظر میرسد که از یک سری از درایور های خاصی استفاده می شود که سیم چهارم را نیز برای کنترل استفاده میکند اما شماتیکی پیدا نکرده ام تا به شما معرفی کنم.

سلام لطف میکنید یک عکس نیز از موتور خود نیز قرار بدهید.