راه اندازی LCD 3.5 اینچ (پشتش ili9486L نوشته)

سلام
من بعد از کلی تست روش های مختلف و سیم کشی های متعدد، هنوز نتونستم این ال سی دی رو راه اندازی کنم.

لینک بوردی که تست میکنم باهاش:   https://thecaferobot.com/store/esp32-s3-wroom-1-development-board

لینک ال سی دی 3.5 اینچ:   https://thecaferobot.com/store/3-5-inch-8pin-spi-tft-lcd-module-with-ili9488-driver
پشت ال سی دی نوشته ili9486L اما توی سایت نوشته با ili9488 راه می افته.
با آردوینو و روش موجود در سایت و vscode esp-idf با هیچ کدوم نتونستم راه بندازم و صفحه سفید هست.
کتابخونه ادیت کردم. پایه هارو تغییر دادم. پین و لحیم عوض کردم. اصلا جواب نداد.

اگه فایل تست سالم کسی داره برام بفرسته. فقط جهت تست و ادامه خرید این ال سی دی از سایت.

با ili9488 ال سی دی 4 اینچ رو راه اندازی کردم. اما این 3.5 اینچ واقعا نشده تا الان.

ممنون میشم اگه من رو راهنمایی بفرمایید تا من هم کارم راه بیوفته.

با سلام

این نمایشگر ها با کتابخانه  TFT_eSPI راه اندازی میشود.

نکاتی که باید رعایت بکنید این موارد هستند

فایل User_Setup.h دیگر کارایی ندارد و باید از بخش User_Setup_Select.h 

خط #include <User_Setup.h>  را کامنت بکنید

سپس خط //#include <User_Setups/Setup70b_ESP32_S3_ILI9341.h>  را از کامنت خارج بکنید

سپس به فایل Setup70b_ESP32_S3_ILI9341 در پوشه User_Setups رفته و پایه ها را تنظیم میکنید.

به این صورت نمایشگر فعال میشود (این موردی بود که در مود 9341 داشتم)

مشکل به این صورت هست که ESP32S3 با فایل دیفالت کار نمیکند و باید یکی از فایل های مربوط به S3 را در User_Setups را انتخاب بکنید. ولی به صورت کلی کتابخانه ای که میتواند این نمایشگر را راه اندازی بکنید این می باشد و به دنبال سایر کتابخانه ها نروید.

اگر باز هم در زمینه راه اندازی مشکل داشتید میتوانید بخش issue های همین کتابخانه را مطالعه بنمایید.

1 پسندیده

ممنون از پاسخ گویی بموقع.
البته درایور lcd3.5 اینچی که تهیه کردم، پشتش نوشته ILI9486L و توی همون محصول نوشته بود که با ILI9488 راه میفته.

شما بالا به 9341 اشاره کردید.

من تست میکنم و نتیجه رو اعلام میکنم.

تمام کارهایی که گفتید رو انجام دادم. روی ili9488 و متاسفانه هیچ جوابی نگرفتم و تصویر سفید هست و تغییری نمیکنه.
از این نوع ال سی دی هم 2 تا خریدم که گفتم شاید یکیش خراب باشه، اون یکی رو هم باز کردم و تست کردم. هیچ فرقی نکرد.

فایل آماده ندارید که من فقط تست کنم؟ رفرش ال سی دی هم باشه اوکیه.

تمام کارهایی که گفتید رو انجام دادم. روی ili9488 و متاسفانه هیچ جوابی نگرفتم و تصویر سفید هست و تغییری نمیکنه.
از این نوع ال سی دی هم 2 تا خریدم که گفتم شاید یکیش خراب باشه، اون یکی رو هم باز کردم و تست کردم. هیچ فرقی نکرد.

فایل آماده ندارید که من فقط تست کنم؟ رفرش ال سی دی هم باشه اوکیه.

اگر ESP32 معمولی دارید با اون تست بکنید اول. چون اکثرا S3 یکم نیاز به قلق گیری دارد.