عدم اتصال sim800l

سلام من یک سیمکارت درونش قرار دادم و با تغذیه ۴ ولت ۳ امپر وصلش کردم ولی چراغ چشمک زن هر یک ثانیه چشمک میزنه که یعنی نمیتونه وصل بشه مشکل از چیه باید حتما آردوینو رو بهش وصل کنم یا همینجوری باید کار بکنه و چراغش هر ۳ ثانیه چشمک بزنه که یعنی وصله

با سلام

ماژول سیمکارت را باید با استفاده از مبدل USB-TTL به سیستم وصل کنید تا بتوان بررسی کرد که در چه مرحله ای ایراد میخورد.

اگر مبدل USB-TTL ندارید می توانید از آردوینو ها به عنوان این مبدل استفاده کنید.

اگر از مدل های CH340 آردوینو استفاده میکنید کافی است پایه RST را به زمین وصل کنید و پایه های RX , TX (پین 0 و 1) را به ماژول سیمکارت وصل کنید. (اگر ESP نیز دارید میتوانید همین کار را انجام بدهید - نسخه CH340 و CP2102 فرقی نمیکنید)

اگر از مدل های R3 استفاده میکنید ساده‌ترین روش استفاده از SoftwareSerial برای تست استفاده کنید. (بر روی 115200 یا 9600 قرار بدهید)

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که برای تغذیه تمامی ماژول های سیمکارت بهتر است از باتری لیتومی استفاده کنید.

 

نمونه USB-TTL

ماژول مبدل USB به سریال TTL تراشه CH340

ماژول مبدل USB به سریال TTL با تراشه CP2102

 

سلام 
احتمال 99 درصد مشکل تغذیه هست جریان کشی لحظه ای بالای این ماژول باعث میشه اکثر منابع تغذیه نتونن توی لحظه جریان مورد نیاز رو تامین کنن و  ولتاژ افت میکنه و در نتیجه باعث میشه ماژول ریست بشه 
برای حل این مساله دو راه پیش رو دارید یا تغذیه رو از طریق باتری 3.7V تامین کنید یا این که خازن با ظرفیت حداقل 2200 میکرو فاراد توی نزدیک ترین حالت ممکن به ماژول موازی بشه