ماژول آمپلی فایر استریو دارای تراشه tpa3255

این ماژول آمپلی فایر استریو دارای تراشه TPA3255 دوتا 600 وات که از ماسفت خارجی کنار چیپ 3255 استفاده کرده خب از کجا مطمئن باشیم که کیفیت و رنگ صدای چیپ اصلی بهم نخورده و نسخه دوتا 600 وات نسبت به نسخه دوتا 500 وات از ماسفتهای بهتر و با کیفیت تری استفاده شده فرق توانشون واسم مهم نیست فرقی که واسم مهمه کدوم ماسفتهای بهتری و درکنار هارمونی بهتر با چیپ داره چون واقعا استفاده از ماسفت خارجی کار خیلی حساسی هست میترسم دیگه به اندازه نرمال خودش هم کیفیت نداشته باشه چه برسه به اختلاف قیمت نزدیک دو برابر

با سلام 
به نظر من این ماژول فقط اسمش رو هم اسم آی سی گذاشتن و در واقع از آی سی درایور کلاس D (برای مثال IRS2092S) برای راه اندازی ماسفت ها استفاده شده 
هیچوقت نمیان از آی سی صدای پاور اصلی با این قدرت برای درایور استفاده کنن چون ولتاژ گیت ماسفتها پایین هست و باید خروجی آی سی رو محدود کنن ساده بگیم آی سی رو حروم میکنن هم از لحاظ هزینه هم از لحاظ قدرت و مصرف انرژی  
در رابطه با نوع ماسفت هم توجه داشته باشید کلاس D مثل کلاس AB نیست که کیفیت و رنگ صدا با ترانزیستورها (بایاس،بهره توان و …) ارتباط مستقیم داشته باشه،کیفیت صدا برمیگرده به نوع و دیتای مدولاسیون موج AF،فیلتر های LC و مسائل دیگه 
قیمت بالاتر به خاطر توان بهتر خروجی هست یک آی سی هرچقدر هم قوی باشه نمیتونه جریان پیک خروجی هماهنند استفاده از ترانزیستورهای قدرت در طبقه خروجی داشته باشه (به دلیل مسائل زیاد مانند اندازه کوچک چیپ ترانزیستورها در آی سی و محدودیت دما و غیره)

با سلام
به نظر من این ماژول فقط اسمش رو هم اسم آی سی گذاشتن و در واقع از آی سی درایور کلاس D (برای مثال IRS2092S) برای راه اندازی ماسفت ها استفاده شده
هیچوقت نمیان از آی سی صدای پاور اصلی با این قدرت برای درایور استفاده کنن چون ولتاژ گیت ماسفتها پایین هست و باید خروجی آی سی رو محدود کنن ساده بگیم آی سی رو حروم میکنن هم از لحاظ هزینه هم از لحاظ قدرت و مصرف انرژی
در رابطه با نوع ماسفت هم توجه داشته باشید کلاس D مثل کلاس AB نیست که کیفیت و رنگ صدا با ترانزیستورها (بایاس،بهره توان و …) ارتباط مستقیم داشته باشه،کیفیت صدا برمیگرده به نوع و دیتای مدولاسیون موج AF،فیلتر های LC و مسائل دیگه
قیمت بالاتر به خاطر توان بهتر خروجی هست یک آی سی هرچقدر هم قوی باشه نمیتونه جریان پیک خروجی هماهنند استفاده از ترانزیستورهای قدرت در طبقه خروجی داشته باشه (به دلیل مسائل زیاد مانند اندازه کوچک چیپ ترانزیستورها در آی سی و محدودیت دما و غیره)