ولتاژ تحریک رله دو کاناله

رله دو کانال با لینک زیر

https://thecaferobot.com/store/12v-2way-relay-module

ولتاژ تحریک 12 ولت میتونه داشته باشه؟ و اینکه اگه ولتاژ تحریکش از ۱۲ به صفر برسه ازش خروجی ۱۲ ولت گرفت؟

با سلام دوست عزیز

ولتاژ کاری با ولتاژ تحریک و ولتاژ عملکرد رله ها از هم مجزا هستند از این رو برای شما توضیح میدهم.

 

در مرحله اول رله از 2 بخش ایزوله نسبت به هم کار میکنند.

به این صورت که اگر بر روی رله ای نوشته شده باشد 12 ولت یعنی برای تحریک بخش پلاتین های داخلی رله نیاز هست این ولتاژ به پایه های مربوطه بدهید.

همچنین روی رله محدوده تحمل سمت پلاتین ها نوشته شده است. برای مثال در مدل تهیه شده توسط شما 250VAC در 10A می باشد یعنی توی برق AC تا 250 ولت 10 آمپر تحمل دارد.

پس شما میتوانید یک وسیله 220 ولتی (برق شهری) را در سمت مقابل به رله وصل بکنید و کنترل بکنید.

 

حال برویم سرغ ولتاژ تحریک

اکثرا همه میخواهند رله را از طریق میکروکنترلر، کنترل بکنند. و از آنجایی که میکرو ها ولتاژ بالا (12 یا 5 ولت با جریان بالا - در حدود 50 الی 100 میلی آمپر) برای فعال کردن رله را ندارند از یک مدار راه انداز رله استفاده میکنیم.

این مدار از یک ترانزیستور استفاده میکند که دستور را از سمت میکرو میگیرد و رله را فعال میکند.

در این مدلی که تهیه کردید. اگر بر روی Active High قرار داده باشید وقتی پایه از 0 ولت به بالاتر از 2 ولت برود رله فعال میشود و تا 12 ولت از ورودی شما قبول میکند

اگر بر روی Active Low قرار بدهید ولتاژ ورودی اگر از 12 ولت به 10 ولت کاهش پیدا بکند رله فعال میشود و بین 0 تا 10 ولت هیچ تحریکی نخواهید داشت.