سلام ماژول زیر را از سایت دیگری خریداری کردم
https://shop.aftabrayaneh.com/magnetic-levitation-kit-aftab.html
اما متاسفانه معلق نمیکنه میشه راهنمایی بفرمایید؟ مدار با دقت بالا مونتاژ شد حتی پایه قطعات طی کمتر از ۳ثانیه لحیم شد اما جواب نداد هرچی کالیبره میکنم باز هم جواب نمیگیرم و آهنربا جای معلق شدن پرت میشه به سمت آهن رباهای اطرافش.
با سلام
قبلا با این برد کار کردم. (حدودا 2 سال پیش)
در مورد این محصول چیزی که یادم میاد ولتاژ و جریان منبع تاثیر داره.
و با پتانیسومتر هایی که روی برد هست باید به آرامی اقدام به تنظیم بکنید.
کاری که باید بکنید این هست که فقط با یکی از پتانسیومتر ها که یکی از محور های x یا y هست را انقدر کم و زیاد بکنید تا به سمتش شون پرتاب نشه یعنی سمتش که میره برگرده
بعدش شروع کنید سمت دیگر رو تنظیم بکنید و در انتها اقدام به تنظیم نهایی بگیرید.
جریان کشی اش اگر درست یادم باشد حدودا 1.5 الی 3 آمپر بود
موردی هم که باید رعایت بکنید این هست که ترانزیستور هایی که دارد چون از نوع NPN و PNP هست زیر جریان کشی بالا احتمال دارد بسوزد. از این رو هر 5 الی 10 دقیقه یک بار برق را قطع بکنید تا خنک بشن. و در صورتی که دیدی خیلی به یک سمت قفل میشود با مولتی متر چک کنید که ترانزیتسور مربوطه سوخته است یا خیر.
سلام باشه اونا رو هم چک میکنم فقط این که من از پاور استاندارد ۱۲ولت ۵آمپر استفاده میکنم ممکنه به خاطر بیشتر جریان کشیدن باشه چون هر ۱دقیقه تک ماسفت npn مدار داغ میشه و صبر میکنم خنک شه .حتی به خرابی آیسی فکر کردم اونم سفارش دادم بیاد ببینم چی میشه . چطور با آهن ربا رفتار کردین که تونستین بفهمید به سمتشان پرتاب نمیشه ؟روش من اینجوریه که تنظیم میکنم میزارم وسط پرت میشه به هر طرف .
با دست روی وصل نگه میدارید و به صورت حسی بررسی میکنید که به جهتی کشیده میشود یا خیر
یکم این حالت سخته با بند میبندم آویزونش میکنم بعد تنظیم میکنم حالا مال من ۱۲ولت ۵آمپر هست مشکلی نداره؟در ضمن امروز دیود ها و ترانزیستور هارو هم چک کردم مشکلی نبود .تست میگیرم بهتون اطلاع میدم.
سلام .تنظیم کردنش ممکن نیست همش آهن ربا بالاش میچرخه .آی سی هم جدید انداختم .ترانزیستور ها هم سالم هستن .آهن ربا رو با نخ آویزون کردم وقتی مولتی ترن رو میچرخوندم یهو کشش شدید پیدا میکرد به سمت آهن ربای اطراف تمام حالات رو امتحان کردم خواستم کالیبره کردن رو از یوتیوب نگاه کنم که کالیبره کردن رو توش پیدا نکردم
این لینک در مورد اینکه چطوری وصل بکنید. https://www.youtube.com/watch?v=QOEyxwhw254
در مرورد اینکه چطوری کالیبره بشه توضیحی نمیده متأسفانه