سلام وقتتون بخیر باشه
من میخواستم کنترلر ۵ محور cnc را از سایتتون خرید کنم
و دستگاه cnc فرز راه اندازی کنم
لطفا نحوه سیم بندی و اتصال کنترلر به درایور استپ موتور و هندویل و... کنترلر ۵ محور cnc را توضیح میدهید
و اینکه امکان اتصال ماژول لیزر وجود دارد و به کدام پایه متصل میشود؟
ممنون از پاسخگویی تون🙏🏻🙏🏻
https://thecaferobot.com/store/mach3-cnc-5-axis-machine-interface-board
با سلام
مورد اول اینکه بنده این ماژول را تست نکردم ولی با توجه به سرچ هایی که کردم.
مرحله اول این می باشد که شما نیاز است نرمافزار MACH3 را روی سیستم خود نصب کنید و از طریق پورت پارالل که روی ماژول قرار داده شده است آن را به سیستم وصل کنید (نمیدانم که فیش USB نیز همین کار را میکند یا خیر)
لینک سایت اصلی این نرمافزار
لینک محصول داخل سایت های داخلی
نقشه سیم کشی نیز به این صورت می باشد

با توجه به نام پایه های خروجی شما باید درایور های استپ موتور را به صورت جداگانه تهیه کنید و به این برد وصل کنید.
برای این موضوع می توانید به این سایت مراجعه کنید.
ممنون از پاسختون
امکان اتصال ماژول لیزر وجود دارد ؟
بله همون طور که فرمودید این مدل با رابط پارالل به کامپیوتر وصل میشه و به لپتاب متصل نمیشه
مدلی هست که رابطش usbباشه؟
در این مورد نظری ندارم، باید نرم افزار طراحی اش رو بررسی کنید. اما به صورت کلی در سیستم های لیزر تا جایی که اطلاع دارم درایور لیزر جدا می باشد و با استفاده از pwm یا سطح ولتاژ دستور را میگیرد تا با چه توانی لیزر را روشن کند که در این مورد اصولا باید به این پایه pwm بتوانید وصل کنید