حسگر بازشدن درب خودرو با آردینو و تماس صوتی

3 ماه قبل
57 بازدید

0

سلام. وقت همگی بخیر. میخام برای ماشین پراید، یه سنسور بسازم که متصل بشه به سیم تشخیص باز بودن درب و وصلش کنم به آردینو و یک ماژول sim800L هم به آردینو وصل کنم. در این صورت وقتی که در ماشین باز شد، یه تماس به شماره من زده بشه. اما چن تا سوال دارم:
1. از چه برد آردینویی استفاده کنم؟ گویا بهترین ها برای این کار Nano و Pro هستن. ولی بین این ها نمیدونم کدوم کار رو راه می اندازه.
2. برق باتری پراید 12 ولت هست و میخاستم بدونم با چه کامپوننتی میتونم ولتاژ های مورد نیاز آردینو و ماژول سیم کارت رو تامین کنم. (ماژول سیم کارت حدودا 3.9 ولت هست). همچنین ممکنه که باتری ماشین رو خالی کنه؟ (در وضعیت بی کار و بدون تماس)
3. اگه بخوام زمان بندی به آردینو بدم، تا فقط تو طول شب، اگر باز شدن در رو احساس کرد تماس بگیره، آیا نیاز به ماژول جداگانه ساعت دارم؟ یا میشه تو خود برنامه نویسی براش زمان رو تعریف کنیم؟

بسیار متشکرم

10 خرداد 03 در 12:28
مهدی صحراگرد
1

افزودن دیدگاه

1 پاسخ ثبت شده است
0

با سلام

در مورد مساله اول 

آردوینو UNO و NANO هر 2 از میکرو ATMega328 استفاده میکنن و فرقی در کارکرد این 2 نمی باشد و فقط در ابعاد فرق دارن. آردوینو Pro Nano نیز همین طور از ATMega32 استفاده میکند و بخش پروگرامر را ندارد که باید به صورت جدا تهیه بشود

آردوینو ProMicro از ATMega32U4 استفاده میکند که با این 3 مدل مختلف می باشد.

در مورد تامین برق سیستم باید از ماژول های کاهنده استفاده کنید (2 عدد که یکی ولتاژ 4 را برای ماژول سیم کارت ایجاد کند و یکی 5 ولت برای تامین برق برد آردوینو)

برای زمان‌بندی دادن باید از ماژول ساعت مانند  DS3231 باید استفاده کنید که زمان را مورد بررسی قرار بدهد.

همچنین پیشنهاد میکنم آموزش ساخت ردیاب خودرو با استفاده از ماژول SIM808 و آردوینو را مطالعه بفرمایید که بیس قضیه برای شما مشخص بشود.

اگر سؤال دیگری بود در خدمت هستم.

13 خرداد 03 در 05:27
محمد دمیرچی
4030

افزودن دیدگاه


انجمن کافه‌ربات © 1400